کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۲۰۱۵
تاریخ خبر:

برای این فوتبال «سوپرلیگ» بهتر است

برای این فوتبال «سوپرلیگ» بهتر است

درباره سوپرلیگ که قصد دارد هیجان‌انگیزترین رقابت باشگاهی فوتبال در جهان باشد.

روزنامه هفت صبح، شهنام صفاجو پس از مدت‌ها کشمکش دادگاهی، سوپرلیگ اروپا رسماً از دیوان عدالت اداری اروپا چراغ سبز گرفت و قانونی شد. به این ترتیب انحصار 70 ساله یوفا بر فوتبال اروپا به پایان رسید و اینک باشگاه‌ها می‌توانند ایده‌های جدیدی را برای رقابت‌های جذاب میان‌هفته‌ای پیشنهاد دهند تا دوران «پسایوفا»ی اروپایی آغاز شود.


این حکم قضایی پیروزی بزرگی برای فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال‌مادرید بود که شخصاً مقابل این نهاد سنتی اداره فوتبال اروپا ایستاد تا ایده سوپرلیگ را اجرایی کند.این مقاله با نگاه به وب‌سایت https://a22sports.com که پایگاه اطلاع‌رسانی گروه مدیریت ورزشی حامی سوپرلیگ است و اخبار رسمی این رویداد نوین را منتشر می‌کند، تهیه و ترجمه شده است...

#حق_رقابت

سوپرلیگ با هشتگ #حق_رقابت درصدد دگرگونی فوتبال اروپا است. هیات موسس این رویداد نوین با تاکید بر این واقعیت که «فوتبال مبتنی بر رقابت است» انحصار یوفا بر فوتبال اروپا را اساساً ناعادلانه دانسته و جریان مالی و اختیارات تحریمی آنها را تضاد منافع آشکاری با فلسفه فوتبال می‌پندارد. حال با حکم CJEU و تحقق شعار #حق_رقابت یوفا دیگر نمی‌تواند باشگاه‌هایی که پیشنهاد تغییر می‌دهند را ساکت کند. تحت این شرایط باشگاه‌ها قدرت بیشتری در نحوه مدیریت فوتبال دارند و این برای فوتبال بهتر است.


برای فوتبال بهتر است 
با آزادی سازمان‌دهی رقابت‌های اروپایی، باشگاه‌ها می‌توانند فوتبال را به سمت بهتر شدن سوق دهند. این شامل تفکر تازه، رقابت نزدیک، افزایش درآمدها و قوانین شفاف پایداری مالی می‌شود. همه این برنامه‌ها برای ارائه فوتبالی بهتر و جذاب‌تر است.


برای طرفداران بهتر است 
سوپرلیگ قصد دارد هیجان‌انگیزترین رقابت باشگاهی فوتبال در جهان باشد و بزرگ‌ترین تیم‌ها دراماتیک‌ترین بازی‌ها را به اجرا بگذارند که تماشای آن برای طرفداران فوتبال در سراسر جهان هم رایگان خواهد بود. ایجاد پلتفرم Unify که سیستم پیشرفته پخش مستقیم فوتبال است، این فرصت را برای علاقه‌مندان فوتبال فراهم می‌کند تا تمام مسابقات سوپرلیگ اروپا را رایگان تماشا کنند.

برای بازیکنان بهتر است

فوتبالیست‌های حرفه‌ای می‌خواهند به‌طور منظم در بالاترین سطح رقابت کنند. سوپرلیگ با 14 بازی نزدیک در طول سال به بازیکنان این شانس را می‌دهد به جاه‌طلبی‌های خود در بزرگ‌ترین صحنه فوتبال اروپا دست یابند.


برای باشگاه‌ها بهتر است 
طراحی لیگ میان هفته به باشگاه‌ها امکان کسب منابع مالی بیشتری می‌دهد و برنامه‌ریزی تعهدات بلندمدت برای زیرساخت‌ها، هزینه خرید بازیکنان و پرداخت دستمزدها را آسان‌تر می‌کند. پس جذابیت دیدارهای سوپرلیگ در اروپا باعث جذب اسپانسرهای بیشتری شده و همگام با فیرپلی مالی، گام بلندی در حمایت از هرم فوتبال برداشته می‌شود. اعتبار اولیه این پروژه هم با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری بانک آمریکایی JP Morgan تامین شده است.

 

برای لیگ‌های داخلی بهتر است 
در حال حاضر خیلی از باشگاه‌های اروپایی از عدم تعادل مالی رنج می‌برند که توانایی آنها را برای رقابت داخلی و بین‌المللی محدود می‌کند. با پیشنهاد سوپرلیگ، لیگ‌های داخلی از پایگاه گسترده‌تری بهره‌مند شده و در عین حال نقطه ورود اولیه برخی تیم‌ها به رقابت‌های اروپایی ایجاد خواهد شد.


برای دموکراسی بهتر است 
سرمایه‌گذاری در هرم فوتبال برای حفظ یک اکوسیستم سالم فوتبالی امری حیاتی است. پیشنهاد سوپرلیگ معرفی یک نهاد مستقل دموکراتیک است که موظف شود بودجه‌ها را با معیارهای روشن توزیع کند. تحت این شرایط درآمد سالیانه باشگاه‌های حاضر در سوپرلیگ 400 میلیون یورو خواهد شد که بیش از دو تا سه برابر مبلغ رقابت‌های پان‌اروپایی فعلی در مرحله نهایی بازی‌ها است.


چشم‌انداز سوپرلیگ 
بهترین‌ها همیشه برای بهتر بودن تلاش می‌کنند. سوپرلیگ اروپا هم قصد دارد هیجان‌انگیزترین رقابت فوتبال در جهان باشد؛ به‌گونه‌ای که علاقه‌مندان فوتبال حتی تماشای یک بازی از این رقابت‌ها را نیز از دست ندهند. در چشم‌انداز سوپرلیگ اروپا 64 تیم مردان و 32 تیم زنان وجود دارند که اواسط هفته (روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه) در سیستم لیگ سراسری اروپا در کل فصل بازی می‌کنند.

 

اصول اصلی سوپرلیگ، مشارکت براساس شایستگی ورزشی است و برخلاف موضع مخالفان، در این لیگ اعضای دائمی وجود ندارند. ضمن این‌که باشگاه‌های برتر حاضر در سوپرلیگ کماکان در لیگ‌های داخلی خود باقی مانده و به رقابت ادامه می‌دهند تا پایه و اساس فوتبال اروپا باقی بماند. پس سوپرلیگ ایجاد سیستمی است که در آن بهترین‌ها با بهترین‌ها رقابت می‌کنند و به ورزشکاران اجازه می‌دهد به پتانسیل کامل خود برسند.


مسابقات مردان 
پیشنهاد مسابقات مردان شامل حضور 64 باشگاه در سه لیگ ستارگان، طلایی و آبی است. لیگ ستارگان و لیگ طلایی از 16 باشگاه تشکیل می‌شوند؛ در حالی که لیگ آبی 32 باشگاه دارد. همه تیم‌ها در گروه‌های 8تایی به‌صورت رفت و برگشت بازی خواهند کرد که در نتیجه حداقل 14 مسابقه سطح بالا در سال تضمین‌شده است.

 

در ادامه نیز مرحله حذفی با حضور 8 تیم برتر برگزار می‌شود تا قهرمان مسابقات مشخص شود. در این بین صعود و سقوط تیم‌ها بین سه لیگ وجود خواهد داشت؛ به‌علاوه صعود به لیگ آبی براساس عملکرد تیم‌ها در لیگ‌های داخلی.

 

در تقویم مسابقات سوپرلیگ که در اواسط هفته برگزار می‌شود، هیچ تغییری وجود نخواهد داشت تا تداخلی با جدول مسابقات لیگ‌های داخلی پیدا نکند. به این ترتیب واضح است که سوپرلیگ در تقابل با لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا قرار می‌گیرد و این چالش اصلی موسسان سوپرلیگ با مدیران یوفا است.


Unify Platform 
پلتفرم Unify سامانه نمایش اینترنتی پیشرفته‌ای است که به هواداران فوتبال اجازه می‌دهد در سراسر جهان به تماشای رایگان مسابقات سوپرلیگ بپردازند تا به ورزش فوتبال روح دموکراتیک ببخشد. Unify این پتانسیل را دارد که پیشروترین پلتفرم استریم ورزشی زنده در سطح جهان باشد و میلیاردها طرفدار فوتبال را بیش از هر زمان دیگری به مسابقات جذاب فوتبال نزدیک کند.

 

علاوه بر پخش زنده بازی‌ها، این پلتفرم نکات فنی برجسته، محتوای خاص باشگاه‌ها، تجزیه و تحلیل مسابقات و بسیاری از گزینه‌های تعاملی دیگر را نیز پوشش می‌دهد و به هواداران این امکان را می‌دهد با تیم‌ها و بازیکنان مورد علاقه خود و جامعه طرفداران فوتبال ارتباط برقرار کنند. ضمن این که با Unify زنان فوتبالیست هم یک پلتفرم جهانی که شایسته آن هستند را خواهند داشت.

 

سطوح اشتراک رایگان Unify برای کسانی که ترجیح می‌دهند مسابقات فوتبال را به‌صورت زنده با حداقل تبلیغات مشاهده کنند و در عین حال از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند زاویه دوربین مورد علاقه، داده‌های بازی زنده، پخش مجدد و سایر گزینه‌های تعاملی بهره ببرند، جذاب است.

 

تعهد A22 
A22 متعهد به ارائه ایده‌های تازه و راه‌حل‌هایی برای اعتلای فوتبال روز جهان است. این موارد شامل بهبود رقابت‌های پان‌اروپایی، دسترسی به فوتبال برتر، رسیدگی به بی‌ثباتی مالی در سطح باشگاهی، افزایش سرمایه‌گذاری در بازی زنان و بهبود رقابت در لیگ‌های داخلی است.

 

گروه مدیریت ورزشی A22 برای حمایت مالی و کمک به تحقق سوپرلیگ اروپا تشکیل شده است. این گروه مدعی است میراث غنی فوتبال اروپا را می‌شناسد و دورنمای پویاتر، فراگیرتر و پایدارتر آن را می‌بیند؛ اما آیا این ایده‌ها به عمل درمی‌آیند؟ زمان پاسخگوی خوبی است...

 

کدخبر: ۵۵۲۰۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر