کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۷۰۶
تاریخ خبر:

نکته بازی| شیرازه توجیه را از هم پاشیدی آقای عنایتی!

نکته بازی| شیرازه توجیه را از هم پاشیدی آقای عنایتی!

درباره توجیهات عجیب رضا عنایتی سرمربی پیکان بعد از باخت به تراکتور .

روزنامه هفت صبح| باخت پیکان به تراکتور در تبریز خیلی هم غیرمنتظره نبود اما آنچه عجیب بود و هنوز هم نتوانسته‌ایم هضمش کنیم، توجیهات رضا عنایتی سرمربی پیکان درباره دلایل این باخت بود. تراکتور در حالی این بازی را با دو گل برد که از دقیقه 50 با اخراج صفا هادی 10 نفره شده بود و گل‌هایش را هم در 20 دقیقه پایانی به ثمر رساند.

 

عنایتی اما بعد از بازی در نشست خبری گفت: «اخراج بازیکن حریف برنامه‌های ما را به هم ریخت. فرق بازیکن باتجربه تراکتور با بازیکنان جوان ما اینجا مشخص شد. بازیکنان جوانی داریم و کم‌تجربه هستند و اخراج بازیکن تراکتور شیرازه تیم را از هم پاشید. اگر بازیکن خودمان اخراج می‌شد خیلی شرایط بهتری داشتیم.»

 

البته که پیکان بازیکنان جوانی دارد که هنوز به اندازه کافی باتجربه نیستند اما مشکل فقط بازیکنان این تیم نیست و سرمربی‌اش هم با این توجیهات عجیب نشان داد که مثل شاگردانش بی‌تجربه است! واقعا چطور ممکن است یک مربی به جایی برسد که باخت تیمش را به این شکل توجیه کند؟ اخراج یک بازیکن از حریف چرا باید باعث شود شیرازه تیم شما را از هم بپاشد؟

 

چنین اتفاقی در بدترین حالت می‌تواند باعث شود تیم حریف دوندگی بیشتری داشته باشد و طبیعتا در دقایق پایانی خسته‌تر شود. شما در تیم چکاره‌اید که به همین راحتی اجازه می‌دهید با 10نفره شدن حریف، شیرازه تیم شما از هم بپاشد؟ یعنی از این به بعد هر تیمی خودش را مقابل شما عمدا 10 نفره کند، شیرازه تیم شما از هم می‌پاشد و می‌بازید؟

 

رونمایی از ورژن اسپانیایی آقا رضا!
در شماره دیروز، از طعنه‌های تمام‌نشدنی محمد مایلی‌کهن به مربیان خارجی نوشتیم. دیروز نوشتیم که ما حداقل کمی انصاف داریم و همه مربیان خارجی را خوب و کامل نمی‌دانیم. یکی از مربیان خارجی که این فصل در فوتبال ایران حضور دارد و هیچ تاثیر مثبتی روی تیمش نداشته خوان ایگناسیو مارتینز است که سرمربی فولاد خوزستان است.

 

او جایگزینی منصوریانی شد که در 3 بازی اول روی نیمکت فولاد 3 باخت را ثبت کرده بود. مارتینز البته کارنامه بدی ندارد و در لالیگا هم مربیگری کرده اما در فولاد ناموفق بوده است. فولاد با او 3 پیروزی به دست آورده است، اولی مقابل هوادار با یک پنالتی مشکوک در دقیقه 90، دومی مقابل استقلال خوزستان قعرنشین و باز هم با یک گل در دقیقه 92 و سومی هم با یک گل کاملا آفساید مقابل آلومینیوم اراک!

 

اما باخت‌های فولاد با مارتینز، باخت‌های پرگل و بی‌حرف و حدیثی بوده‌اند. 3 بر صفر مقابل مس رفسنجان، 2بر صفر مقابل تراکتور و 3 بر یک مقابل سپاهان! این تیم دو تساوی هم مقابل ذوب‌آهن و استقلال داشته که نمایشش مقابل استقلال در اهواز، یکی از زشت‌ترین بازی‌های این فصل لیگ برتر بود.

 

این همه درباره نتایج فولاد با مارتینز نوشتیم اما چیزی که باعث شد درباره او بنویسیم، صحبت‌هایش در نشست خبری بعد از بازی با ذوب‌آهن بود که گفت: «شروع فصل با امتیازات کم به ما ضرر زده است.» یعنی این جمله و توجیه حتی برای رضا عنایتی هم قفل است! دقیقا شما در تیم‌تان چکاره‌اید آقای مارتینز؟

 

کدخبر: ۵۵۱۷۰۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر