کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۱۵۷۴
تاریخ خبر:

آیا بارسلونا واقعا بدترین تیم اروپاست؟

آیا بارسلونا واقعا بدترین تیم اروپاست؟

سرمربی بارسلونا دیشب اعترافی صادقانه داشت و گفت بدترین تیم اروپا هستند

تساوی شب گذشته بارسلونا برابر والنسیا برای هواداران این تیم ناامیدکننده بود. 

ژاوی بعد از اینکه تیمش در لالیگا دو امتیاز دیگر از دست داد، گفت: «ما یکی از تیم‌هایی هستیم که بدترین تمام‌کنندگی را در اروپا دارد. امشب خیلی ناامید و عصبانی هستم. ما روی این بخش تمرین کرده‌ایم، اما در پایان به اعتمادبه‌نفس بازیکنان بستگی دارد. باید به آنها کمک کنیم روحیه و اعتمادبه‌نفس‌ خوبی به دست بیاورند.»

حق با ژاوی است و بارسا از این حیث یکی از بدترین‌ها و بدترین بین تیم‌های هم‌رده خودش است. بارسلونا پنجاه و هشتمین تیم در پنج لیگ معتبر اروپایی است که برای زدن گل باید بیشترین ضربه را بزند. آنها از 275 شوت خود تنها 35 بار به گل رسیده‌اند. یعنی از هر 8.87 شوت یکی به تور نشسته که آمار فوق‌العاده بدی است.

برای درک بهتر شرایط بهتر است به مقایسه با تیم‌های دیگر بپردازیم. تیمی مثل ختافه به 9 شوت برای گلزنی نیاز دارد و گرانادا که در حال حاضر موثرتر از بارسلونا کار کرده، 8.65 شوت. بدترین تیم پنج لیگ بزرگ اروپا از این حیث تیم کلرمون فرانسه است که از 187 شوت 9 بار به گل رسیده است. یعنی هر 20 شوت یک گل. در طرف دیگر خیرونا قرار دارد که از هر پنج شوتی که زده‌اند، یکی به گل تبدیل شده است.

اگر در مورد شوت داخل چهارچوب صحبت کنیم، باز هم اوضاع برای کاتالان‌ها خیلی بهتر نمی‌شود. بارسا چهلمین تیم در پنج لیگ بزرگ اروپاست که برای گلزنی باید بیشترین ضربه را به سمت دروازه بزند. شاگردان ژاوی برای گلزنی به 3.45 شوتداخل چهارچوب نیاز دارند. در اسپانیا، بارسا بین ختافه (یک گل در هر 3.48 شوتدرون چارچوب) و بتیسی قرار دارد که به 3.32 شوت برای گلزنی نیاز دارد. در سطح اروپا بدترین در این زمینه کلن است که از هر 6.5 شوت داخل چهارچوب، یکی را گل کرده است.

مهمترین مهره کاتالان‌ها در حمله، روبرت لواندوفسکی است. اعداد و ارقام او نشان می‌دهد که اوضاع در بارسا چگونه است. از بین بازیکنانی که 6 گل یا بیشتر در لیگ اسپانیا زده‌اند، لوا سومین مهاجمی است که برای گلزنی به بیشترین ضربه به دروازه نیاز دارد (2.62). فقط رودریگو (2.67) و اینیاکی ویلیامز (3.13) نیاز بیشتری داشته‌اند. بهترین مهاجم از این نظر جرارد مورنو است که با 1.5 شوت به سمت دروازه یک گل را به ثمر رسانده است.

شاگردان ژاوی تا به حال موفق به خلق 64 موقعیت گل جدی روی دروازه حریفان شده‌اند که از این نظر در بین تمامی تیم‌های حاضر در پنج لیگ معتبر اروپایی در جایگاه اول قرار گرفته‌اند.  اما مسئله اصلی این‌جاست که نرخ تبدیل موقعیت به گل در این تیم تنها 31 درصد است که بارسا را در رده هفتاد و ششم قرار داده که به هیچ وجه با آمار قبلی هم‌خوانی ندارد و نشان می‌دهد که مشکل اصلی این تیم در ناتوانی بازیکنان حاضر در خط حمله و ناکامی آنها در باز کردن دروازه حریف است.  آنها در واقع بیشتر از هر تیم دیگری در پنج لیگ معتبر اروپایی فرصت‌های گلزنی را از دست داده‌اند و افت قابل توجه روبرت لواندوفسکی که ستاره درخشان این تیم در فصل گذشته بود باعث شده است که شرایط برای آنها تا این حد سخت شود.

منبع: ورزش3
کدخبر: ۵۵۱۵۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر