کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۴۷۵۷۲
تاریخ خبر:

بررسی شانس صعود نوجوانان؛ کافی است نیوکالدونیا را ببرند!

بررسی شانس صعود نوجوانان؛ کافی است نیوکالدونیا را ببرند!

تیم ملی نوجوانان ایران امروز در دومین بازی‌اش در جام جهانی نوجوانان با نتیجه دو بر یک مغلوب انگلیس شد. امروز در بازی اول این گروه هم تیم ملی نوجوانان برزیل موفق شد با 9 گل نیوکالدونیا را شکست بدهد. نوجوانان ایران که بعد از پیروزی بزرگ مقابل برزیل در رده دوم جدول قرار داشتند حال بعد از بازی‌های روز دوم مرحله گروهی به رده سوم رفته‌اند. شاید این طور به نظر برسد که شانس کمی برای صعود از گروه داریم اما اصلا این طور نیست. در حال حاضر در جدول گروه C انگلیس با 6 امتیاز در رده اول است. برزیل با 3 امتیاز و تفاضل 8+ در رده دوم ایستاده است و ایران هم با 3 امتیاز و تفاضل گل صفر در رده سوم قرار دارد.

دو مساله امیدوار کننده وجود دارد که می‌تواند شانس ایران را برای صعود از این گروه بالا ببرد. اول این که بازی آخر ایران مقابل نیوکالدونیا است که هر دو بازی قبلی را با تعداد گل بالا باخته است و به احتمال زیاد روز جمعه به ایران هم خواهد باخت. اما همان روز انگلیس و برزیل با هم بازی دارند که مسابقه دشواری برای هر دو تیم است. مساله دوم این است که به جز دو تیمِ اولِ همه گروه‌ها، 4 تیم از بین تیم‌های سوم هم به مرحله حذفی صعود می‌کنند. 4 تیمی که بهترین عملکرد را در میان تیم‌های سوم گروه‌ها داشته باشند.

با فرض پیروزی مقابل کالدونیا، ایران در روز آخر مرحله گروهی 6 امتیازی می‌شود. اگر در بازی همزمان برزیل موفق شود انگلیس را شکست بدهد 3 تیم 6 امتیازی خواهیم داشت. در این بین احتمالا تفاضل گل ایران کمتر از انگلیس و برزیل خواهد بود و این یعنی ایران در گروهش سوم می‌شود. اما باز هم شانس بسیار زیادی برای صعود به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم خواهد داشت.

اگر انگلیس موفق شود برزیل را شکست بدهد ایران با پیروزی یا حتی تساوی با نیوکالدونیا می‌تواند بالاتر از برزیل به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کند. حتی تساوی انگلیس و برزیل هم نتیجه مطلوبی برای ایران است. به شرطی که در بازی آخر نیوکالدونیا را ببریم.

در هر صورت به نظر می‌رسد با پیروزی چند گله مقابل نیوکالدونیا در بازی آخر صعود ایران قطعی است. حتی اگر به عنوان تیم سوم گروه هم صعود کنیم در بین بهترین‌ تیم‌های سوم گروه به احتمال زیاد با تفاضل گل خوب اول می‌شویم و صعود می‌کنیم.

بنابراین فارغ از این که در بازی همزمان، انگلیس و برزیل چه نتیجه‌ای می‌گیرند ایران باید نیوکالدونیا را ببرد. هر چقدر هم تفاضل گل بالاتری داشته باشیم بهتر است. در این صورت حتی ممکن است در گروه اول یا دوم هم بشویم.

کدخبر: ۵۴۷۵۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر