کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۷۰۳۶
تاریخ خبر:

تحولات جنگ لبنان به روایت کانال های تخصصی نظامی

تحولات جنگ لبنان به روایت کانال های تخصصی نظامی

این خلاصه ای از خبرهایی است که در کانال های نظامی تلگرامی  طی هشت ساعت گذشته مخابره شده است:‌

رادیو رسمی اسرائیل:واحدهای کماندوی ویژه ارتش اسرائیل به سمت لبنان نفوذ کردند.

وزارت بهداشت لبنان: در حملات 24 ساعته گذشته رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای جنوب لبنان، نبطبه، بقاع، بعلبک هرمل و بیروت پایتخت، در مجموع 95 نفر شهید و 172 نفر زخمی شدند.

دولت اسرائیل در پیامی از طریق واشنگتن به طرف ایرانی اطلاع داد که در صورت هحمله از سوی ایران، به تأسیسات زیرساختی ایران حمله  خواهد کرد.

حمله یمنی‌ها به یک کشتی در دریای سرخ، 100 کیلومتری شمال غربی الحدیده

وزارت دفاع سوریه : در نتیجه تهاجم هوایی هواپیماها و پهپادهای نظامی (2:05 بامداد) از سمت جولان اشغالی سوریه که تعدادی از آنها را هدف قرار داد، سه غیرنظامی شهید، 9 نفر دیگر مجروح شدند و خسارت قابل توجهی به اموال شخصی وارد شد. نقاطی در شهر دمشق، نیروهای پدافند هوایی ما به موشک‌ها و پهپادهای متجاوز پاسخ دادند و اکثر آنها را ساقط کردند.

اداره کل رادیو و تلویزیون سوریه، شهادت مجری وخبرنگار صفا احمد را در پی تجاوزات خائنانه رژیم صهیونیستی که پایتخت دمشق در معرض آن قرار گرفت، را تایید کرد.

دیشب برای اولین بار غزه و دمشق و بیروت همزمان مورد حمله هوایی قرار گرفتند. 

ادعای یمنی ها ، موشک هایپرسونیک به سمت تل آویو شلیک کرده ایم.

برخورد پرتابه به تل‌آویو به مناطق غیر شهری بوده است ؛ انگار اختلالات ردیابی مکانی در اشتباهات چندتا موشک اخیر موثر بوده.

۲ ساعت پس از اعلام رسمی حمله زمینی به لبنان، تاکنون نظامیان صهیونیستی که از پشتیبانی کامل هوایی و توپخانه‌ای برخوردار هستند حتی نتوانسته‌اند دیوار مرزی را بشکافند.

حزب الله:مجاهدین مقاومت اسلامی تحرکات سربازان دشمن اسرائیلی را در باغات روبه‌روی شهرک‌های العدیسه و کفرکله با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و تلفات قطعی برجای گذاشت

لوک کافى، عضو ارشد اندیشکده هادسن آمریکا: قفقاز جنوبى آبستن تحولات سرنوشت ساز خواهد بود.صهیونیستها برای ضربه زدن به ایران،باکو را به انبار انبوه تسلیحات تبدیل کرده اند.ناوچه و خودروی زرهی آبی-خاکی و جنگنده و پهپاد دوربرد برای مقابله با ارمنستان نیست!

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که هنوز دقایقی از آغاز پیشروی زمینی به سمت لبنان نگذشته بود که نظامیان این رژیم به دلیل آتش گسترده مقاومت، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

برخی رسانه‌های عربی نیز خبر دادند که نیروهای نخبه یگان «رضوان» وارد میدان شده‌اند.

 

کدخبر: ۵۶۷۰۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر