کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۶۳۵
تاریخ خبر:

همان فیفای همیشگی با اسمی متفاوت| هر آن چیزی که باید از بازی FC ۲۵‌ بدانید

همان فیفای همیشگی با اسمی متفاوت| هر آن چیزی که باید از بازی FC 25‌ بدانید

حرکات و چرخش‌های بازیکنان نرم‌تر و واقع‌گرایانه‌تر شده ‌ است

هفت صبح، امیر پایدار| ‌از دیرباز، طرفداران بازی‌های فوتبالی در سراسر جهان با اشتیاق و عطشی فراوان منتظر رونمایی از بازی‌های محبوب خود بوده‌‌اند تا ببینند توسعه‌دهندگان چه نوآوری‌هایی را به نسخه‌های جدید این بازی‌ها اضافه کرده و چه تجربه‌ تازه‌‌ای را برای آنها به ارمغان آورده‌اند. البته در سال‌های اخیر، با توجه به افت محسوس در کیفیت بازی‌های فوتبالی، این اشتیاق تا حدی کاهش یافته و اثرات منفی این افول کاملا حس می‌شود.

 

با این حال، عادت و جذابیت وصف‌‌ناپذیر دنیای فوتبال همچنان گیمرهای فوتبالی را به انتظار نسخه‌های جدید بازی‌های محبوبشان وا می‌دارد. این انتظار در نهایت با معرفی بازی EA SPORTS FC 25 از سوی کمپانی Electronic Arts به پایان رسید. در این گزارش، تمرکز اصلی ما بر معرفی ویژگی‌های تاکتیکی جدیدی به نام FC IQ خواهد بود. همچنین، درباره بازطراحی سیستم پاس‌دهی در بازی، خطای حرفه‌ای، فناوری انیمیشن‌ سازی حرکتی بدن به نام AI Mimic، مد جدیدی به نام راش، پیشرفت‌ها در زمینه جلوه‌های بصری و در نهایت مشکلات انیمیشن‌های پا به توپ توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

 

همانطور که از نسخه FIFA 22 تاکنون شاهد تکامل HyperMotion بودیم، امسال همه‌چیز در مورد HyperMotion IQ است که هسته اصلی موتور پردازش تعبیه شده پشت ویژگی جدید تاکتیکی به نام FC IQ را تامین می‌کند. اولین مورد از این ویژگی‌های جدید که طراحان بخش گیم‌پلی بازی در مورد آن هیجان‌زده هستند، FC IQ است. این سیستم بازنگری کاملی از تاکتیک‌های اساسی را که رفتار بازیکنان شما را در زمین کنترل می‌کند، ارائه می‌دهد و هدف آن ارائه سطح جدیدی از انعطاف‌‌پذیری تاکتیکی برای EA Sports FC25 است.

 

به بیان ساده‌تر، FC IQ یک بازسازی کامل از سیستم تاکتیکی است که هدف آن ارائه واقعی‌ترین تجربه تاکنون است. در حالی که طی سال‌های گذشته، تغییرات شاید نه چندان عمیقی در سیستم تاکتیکی سری EA FC صورت گرفته، FC IQ به عنوان یک بازسازی بنیادین در بخش تاکتیکی از اهمیت زیادی برخوردار است. طراحان بخش گیم‌پلی در FC25 مکانیزم‌های دقت پاس (Passing Accuracy) را بازطراحی کرده‌اند.

 

این سیستم جدید به گونه‌ای طراحی شده که چالش‌هایی که بازیکن در هنگام یک پرس سنگین و در زوایا و موقعیت‌های دشوار مختلف فوتبال واقعی در زمان پاس‌دادن با آن مواجه می‌شود را شبیه‌‌سازی و منعکس کند. گیمرها حالا بیشتر متوجه خواهند شد که کیفیت پاس‌ها اکنون بیشتر مبتنی بر شخصیت بازیکنان درون زمین است و معنای آن این است که مهارت‌ها و ویژگی‌های بازیکنی که کنترل می‌کنید، تاثیر بیشتری بر نتیجه پاس خواهد داشت. این تغییرات همچنین تضمین می‌کند که تصمیم‌های هوشمندانه‌ای که در زمان پاس‌دادن می‌گیرید، نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید در FC 25 مکانیزم جدیدی به نام خطای حرفه‌ای (Professional Foul) است. شرح آن بدین صورت است که زمانی که یک بازیکن با توجه به روند جریان بازی، موقعیت تیم خود را در خطر می‌بیند، با یک خطای حرفه‌ای بازیکن حریف را از کار می‌اندازد تا بتواند یک ضدحمله یا یک موقعیت خطرناک را خنثی کند. البته مانند فوتبال واقعی، این نوع خطاها یک کارت زرد به همراه خواهد داشت و تکرار مکرر چنین خطاهایی می‌تواند منجر به دریافت کارت قرمز شود. خطای حرفه‌ای با زدن همزمان دکمه R1 و A یا X، بسته به اینکه از کنترلر ایکس باکس یا پلی‌استیشن استفاده می‌کنید، قابل انجام است.

 

در نسخه FC24، فناوری جدیدی به نام AI Mimic رونمایی شده بود. کاربرد این فناوری این بود که AI Mimic داده‌های حجمی واقعی فوتبالیست‌ها را جمع‌آوری می‌کرد و از هوش‌مصنوعی پیشرفته برای بازآفرینی حرکات بدن منحصر به فرد به صورت زنده در بازی استفاده می‌کرد و باعث می‌شد تا سبک دویدن مخصوص هر بازیکن در بازی شبیه‌سازی شود و سبک دویدن 1373 نفر از بهترین فوتبالیست‌ها در بازی بازآفرینی شود.

 

نکته اصلی این بود که این ضبط حرکت در نسخه FC24 از نیم‌تنه به بالا اسکن شده بود. اما حالا در FC25، فناوری AI Mimic به‌ روز‌ رسانی شده و توسعه‌دهندگان می‌توانند سبک دویدن مخصوص هر بازیکن را با حرکات تمام بدن که شامل حرکات بالاتنه و پایین‌تنه می‌شود (Full Body Mimic) ضبط کنند. به گفته EA، از نسخه به‌روز‌رسانی‌شده AI Mimic برای اسکن 1847 بازیکن، از جمله 200بازیکن از لیگ‌های مختلف زنان برای بهبود کلیات بصری گیم‌پلی و آوردن سطح جدیدی از واقع‌گرایی به FC25 استفاده خواهد شد.

 

در این سال‌های اخیر، انیمیشن‌های بی‌کیفیت پا به توپ، چرخش‌های مصنوعی و بسیار سریع بازیکنان و همچنین مشکلات کاشت پا (Foot Planting) که منجر به لیز خوردن بازیکنان روی زمین می‌شد، تبدیل به یکی از مشکلات آزاردهنده سری EA FC شده بود و ضربه جبران‌ناپذیری به جریان گیم‌پلی بازی وارد کرده بود.

 

حالا توسعه‌دهندگان قول برطرف‌کردن این مشکل را داده‌ و اعلام کرده‌اند که انیمیشن‌های باکیفیت‌تری جایگزین انیمیشن‌های بی‌کیفیت شده، حرکات و چرخش‌های بازیکنان نرم‌تر و واقع‌گرایانه‌تر شده و زمان پاسخ‌گویی مناسب برای اجرای هر انیمیشنی اتخاذ گردیده است. باید دید، آیا این گفته‌ها در نسخه نهایی حقیقت خواهند داشت یا فقط در حد یک شعار تبلیغاتی باقی خواهند ماند.

 

ویژگی پلی استایل در نسخه FC24 برای تیم توسعه‌دهنده دستاورد بزرگی بود و این ویژگی از سوی طرفداران با بازخوردهای بسیار خوبی مواجه شد. حالا در FC25، توسعه‌دهندگان در حال گنجاندن شش ویژگی جدید پلی استایل برای بهتر جلوه کردن شخصیت و عملکرد دروازه‌بان‌ها هستند. بخشی از ویژگی‌های جدید در FC 25 به شما توضیحاتی داده شد؛ اما تیم توسعه برای رونمایی کامل‌تر آن‌ها در آینده‌ای نزدیک بسیار هیجان‌زده است؛

 

از جمله خطاهای عمد (حرفه‌ای)، اسکیل مووهای جدید، پیشرفت‌های بزرگ در بخش جلوه‌های بصری، بازآفرینی ضبط حرکات کل بدن (Full Body Mimic) بازیکنان با استفاده از فناوری هوش‌مصنوعی AI Mimic و همین‌طور پیشرفت در سیستم جدید شبیه‌سازی فیزیک پارچه که منجر به واقع‌گرایانه‌تر شدن حرکات لباس و شورت ورزشی بازیکنان شده است.

 

کدخبر: ۵۶۵۶۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر