کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۳۱۸۲
تاریخ خبر:

شیائومی از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد

شیائومی از خودروی ۱۵۰۰ اسب‌بخاری خود رونمایی کرد

شیائومی در حال حاضر فقط مدل SU ۷ استاندارد را در چین به فروش می‌رساند

شیائومی در جریان سخنرانی سالانه بنیان‌گذار این شرکت، به شکل غیرمنتظره‌ای از نمونه اولیه شیائومی SU ۷ اولترا رونمایی کرد. شیائومی SU ۷ اولترا اولین خودرویی است که به پیشرانه هایپر انجین ۸ سیلندر این شرکت مجهز شده است.

 

نمونه اولیه شیائومی SU ۷ اولترا به سه موتور توسعه‌یافته این شرکت، شامل دو موتور v ۸ و یک موتور v ۶ s مجهز شده است که حداکثر قدرت ۱۵۴۸ اسب بخار را ارائه می‌دهند.

 

هایپر انجین v ۸ توسعه‌یافته شیائومی دارای حداکثر قدرت ۵۷۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۶۳۵ نیوتن متر است که آن را به قوی‌ترین موتور تولید شده توسط این شرکت مستقر در پکن تبدیل می‌کند. علاوه بر این، شیائومی SU ۷ اولترا به باتری پرقدرت Qilin ۲.۰ CATL که مخصوص مسابقات است، با حداکثر توان خروجی ۱۳۳۰ کیلووات مجهز شده است.

 

SU ۷ اولترا دارای شارژ ۸۹۷ ولتی است و از نرخ شارژ C ۵.۲ پشتیبانی می‌کند، به این معنی که خودرو می‌تواند در کمتر از ۱۲ دقیقه شارژ شود.

 

از نظر ترمز، این خودرو به کالیپر‌های ترمز با عملکرد بالای AP Racing مخصوص مسابقات مجهز شده است که دارای کالیپر‌های ثابت شش پیستونی در جلو و عقب و لنت‌های ترمز مسابقه‌ای با قابلیت تحمل دمای بیش از ۸۰۰ درجه سانتی‌گراد است.

 

علاوه بر این، شیائومی SU ۷ اولترا از موتور معکوس برای بازیابی انرژی ترمز استفاده می‌کند و حداکثر بازیابی نیروی ترمز ۰٫۶ G را ارائه می‌دهد. SU ۷ اولترا می‌تواند شتاب صفر تا صد را تنها در ۱٫۹۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر را در ۵٫۹۷ ثانیه انجام دهد و در عرض ۱۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودرو ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت و وزن آن کمی کمتر از ۱۹۰۰ کیلوگرم گزارش شده است.

1

طراحی شیائومی SU ۷ اولترا به‌طور قابل‌توجهی با SU ۷ استاندارد متفاوت است و دارای بال عقب عظیمی از فیبر کربن است که تا ۲۱۴۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند. سایر قسمت‌های خودرو نیز برای ساختار آئرودینامیکی‌تر اصلاح شده‌اند، از جمله افزودن دو دریچه بزرگ جلو و بزرگ‌تر شدن قسمت جلو و رکاب‌های جانبی.

 

ابعاد این خودرو ۵۲۶۰/۲۰۶۴/۱۴۰۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور ۳۰۰۰ متر است. SU ۷ اولترا به دلیل داشتن کیت بدنه پرفورمنس به‌طور قابل‌توجهی عریض‌تر و کشیده‌تر از SU ۷ استاندارد است.

2

شیائومی قصد دارد رکورد جدیدی را در کلاس سدان‌های برقی چهار درب در نوربرگ‌رینگ ثبت کند. در حال حاضر، سریع‌ترین خودروی الکتریکی در نوربرگ‌رینگ، فولکس‌واگن ID.R با زمان ۶:۰۵.۳۳۶ دقیقه است. سریع‌ترین خودروی برقی چهار درب نوربرگ‌رینگ، پورشه تایکان توربو GT با زمان ۷:۰۷.۵۵ دقیقه است. هدف این شرکت شکستن رکورد پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ در ماه اکتبر است.

 

شیائومی در حال حاضر فقط مدل SU ۷ استاندارد را در چین به فروش می‌رساند و دومین مدل آن تحت آزمایش‌های جاده‌ای قرار گرفته است. مشخص نیست که آیا شیائومی SU ۷ اولترا گواهینامه جاده‌ای دریافت می‌کند یا خیر، اما با ۱۵۷۸ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت، به‌طور کامل از مدل‌های قدرتمند دیگر به‌عنوان سریع‌ترین خودروی ۴ درب جهان پیشی گرفته است.

3

منبع: خبرآنلاین

کدخبر: ۵۶۳۱۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر