کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۵۱۳۱
تاریخ خبر:

تیرِ خلاص! | نسل نو بنز میباخ SL-Class معرفی شد

تیرِ خلاص! | نسل نو بنز میباخ SL-Class معرفی شد

‌یک خودروی دونفره که همه مولفه‌های جذابیت را یکجا دارد

هفت صبح| ‌در حالی که لوکس‌ترین خودروی بنز که در واقع مرسدس کلاس S است و سال‌ها محبوب‌ترین خودروی ایرانیان محسوب می‌شد؛ شرایط سختی را در بخش فروش در رقابت با ب‌ام‌و سری 7 و8 از سر می‌گذراند، میباخ جدید هم معرفی شد! فراموش نکنید  از بین سه سدان بزرگ آلمانی، کلاس S تنها مدلی است که هنوز موتور 12 سیلندر دارد‌ اما فقط در نوع میباخ.

میباخ

تیر خلاص! شاید این بهترین و کوتاه‌ترین تعریف از محصول جدید مرسدس بنز میباخ باشد. بسیاری از خودرونویسان مطرح در سراسر جهان معتقدند اگر در تاریخ صنعت خودروسازی جهان، سه خودروی محبوب در کلاس کوپه/رودستر نام ببریم، بی‌شک مرسدس SL-Class یکی از آنهاست.

 

خودروی محبوبی که از 70 سال پیش تا کنون همواره در اوج بوده و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات کلاس خود مبدل شده. با آنکه پیش از این نیز SL-Class با پیشرانه‌های حجیم 6 و 8 سیلندر به بازار عرضه می‌شد اما اخیرا شرکت مرسدس بنز مدل خاصی از این خودروی جذاب را معرفی کرده که قوی‌تر و جذاب‌تر از همه اسلاف خود خواهد بود. مرسدس بنز SL680 با پسوند «میباخ».

 

چهره ظاهری

پس از انتشار نخستین تصاویر نسل نو SL-Class برخی از منتقدین، طراحی این خودرو را یک کپی ناخوانا از نسل نو پورشه 911 دانستند و از شباهت SL و 911 نوشتند. با نگاه دقیق‌تر به این خودرو، هرچند رگه‌هایی از نزدیکی زبان طراحی در دو محصول دیده می‌شود اما به گمان نگارنده، موضوع کپی‌برداری کاملا بی‌اساس بوده و SL در همه زوایا توانسته اصالت خود را حفظ کند.

Mercedes-Benz-SL_Monogram_Maybach-2025-1280-31abdefd5c5d3594f38cee5e50a2fb32cb

چهره ظاهری SL مدل ۲۰۲۵ هیچ شباهتی با نسل قبلی نداشته و باید بگوییم نسل نو SL انقلابی در تاریخچه این کلاس به حساب می‌آید. طراحان مرسدس بنز به لطف زبان طراحی جدید این شرکت سعی کرده‌اند یک رودستر وحشی و در عین حال کاربردی را خلق کنند.

 

مرسدس میباخ SL  مدل ۲۰۲۵ در آستانه 70 سالگی با چراغ‌هایی کشیده و البته زوایای شارپ، بسیار خشن‌تر و شرورتر از اسلاف خود به نظر می‌رسد! ضمن آنکه رنگ‌بندی SL میباخ به صورت دورنگ و مشابه سایر محصولات میباخ بوده که به جذابیت هرچه بیشتر این خودرو کمک شایانی کرده است.

 

مشخصات فنی

بی‌تردید مهمترین وجه تمایز SL-Class  جدید با دیگر رقبای خود، قوای محرکه و توانایی‌های دینامیکی آن است. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری با توربوشارژر جاسازی شده که توانایی تولید ۵۷۷ اسب بخار قدرت را در دور موتور 6750rpm داراست.

بنز میباخ

ضمن آنکه بیشینه گشتاور خودرو نیز به رقم ۸۰۰ نیوتن متری می‌رسد که برای یک پیشرانه ۴ لیتری رکورد قابل‌توجهی است. این آمار و ارقام به کمک جعبه‌دنده جدید 9 سرعته MTC خودرو، می‌تواند SL680 جدید را ظرف مدت ۴ ثانیه از حالت سکون به مرز سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند که این یعنی SL680 حدود 1/5 ثانیه کندتر از برادر پرقدرت‌تر خود یعنی SL63 است. همچنین با سفارش پکیج اسپرت، سقف سرعت دستپخت جدید مهندسان AMG از 250 کیلومتر بر ساعت (که به صورت الکترونیکی محدود شده) به 300 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد.

 

پیشرانه به‌کار گرفته شده در نسل نو SL680 در هر یکصد کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی 11/6 لیتر بنزین بابت دستمزد خود طلب می‌کند که این میزان 7 درصد کمتر از مصرف سوخت نسل پیشین این خودرو است. نکته جالب توجه در خصوص این خودرو آنکه در فرآیند تولید SL-Class، از مواد فیبرکربنی با بالاترین سطح مهندسی استفاده شده و همین امر سبکی و چالاکی بیشتر خودرو را در پی داشته است.

Mercedes-Benz-SL_Monogram_Maybach-2025-1280-e20e9d6e451d2c87fb5a67a8b0b6f71a0d

همچنین برای نخستین بار در تاریخچه کلاس SL، سیستم 4 چرخ محرک با سامانه توزیع متغیر گشتاور تدارک دیده شده که کمک شایانی به چسبندگی و جذابیت رانندگی این رودستر (به خصوص در ترافیک‌های جاده‌ای) می‌کند. متخصصان مرسدس بنز در کنار ارتقای خصوصیات دینامیکی SL680، توجه ویژه‌ای نیز به سیستم ترمزگیری خودرو داشته‌اند، به شکلی که سیستم متوقف ساختن این خودرو کاملا با گونه‌های عادی SL-Class متفاوت بوده و متناسب با افزایش توانایی‌های حرکتی این خودرو، قدرتمند‌تر شده است.

 

دیسک‌های خنک شونده به قطر 390 میلی متر در محور جلو و 360 میلی‌متری در عقب، وظیفه متوقف کردن این رودستر را بر‌عهده دارند. هنوز اطلاعات بیشتری از قیمت و زمان عرضه این خودرو منتشر نشده است.

 

کدخبر: ۵۶۵۱۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر