کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۴۵۰۰
تاریخ خبر:

تولید ماشینی که استاندارد را پاس نمی‌کند!

تولید ماشینی که استاندارد را پاس نمی‌کند!

ایران‌خودرو: استانداردها را نمی‌توانیم پاس کنیم

روزنامه هفت صبح|‌  رئیس سازمان ملی استاندارد در واکنش به درخواست ایران‌خودرو برای شفاف‌سازی تصمیم این سازمان در مورد ادامه تولید پژو پارس، گفت: مصاحبه‌ام برای تولید پژو پارس فصل‌الخطاب است.به گزارش تسنیم،  هفته گذشته بود که اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در یک مصاحبه تلویزیونی از تداوم تولید پژوپارس خبر داد و گفت: ایران‌خودرو باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف‌کنندگان را برطرف کند.

 

البته اسلام‌پناه تأکید کرد که :«این فرصت با اخذ تعهد از سازنده خودرو و رعایت الزامات فنی و ایمنی، داده شده است‌ تا نتایج مرکز آزمون بین‌المللی از بابت تست‌هایی که از آنها خواسته‌ایم، واصل شود. پیش‌بینی می‌شود‌  نتایج این آزمون استاندارد تا فروردین ماه 1403 مشخص شود.» اما نکته قابل توجه اینجاست هنوز این مجوز به ایران‌خودرو ابلاغ نشده و این شرکت در نامه‌ای که روز دوشنبه توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شد، به رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرده است:

 

«ارائه مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی باید صادر شود چرا‌که پارس استانداردهای 85گانه را اخذ نمی‌کند.» اسلام‌پناه در واکنش به این نامه اعلام کرده است: اگر ایران‌خودرو به ما نامه‌ای ارسال کرده است، حتماً پاسخ را خواهد گرفت. البته  مصاحبه‌ام در خصوص چگونگی روند تولید پژو پارس فصل‌الخطاب بود. در حالی رئیس سازمان استاندارد از تداوم تولید پژوپارس خبر داده بود که هنوز این موضوع به ایران‌خودرو ابلاغ نشده و کلاف تولید این خودرو پیچیده‌تر شده است!

 

در حالی رئیس سازمان استاندارد از تداوم تولید پژوپارس خبر داده بود که هنوز این موضوع به ایران‌خودرو ابلاغ نشده و کلاف تولید این خودرو پیچیده‌تر شده است! در نامه مدیرعامل ایران‌خودرو به سازمان استاندارد ارائه مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی عنوان شده، چرا‌که پارس استانداردهای 85 گانه را اخذ نمی‌کند.

 

یعنی مورد عجیب پژو پارس در هیچ مخیله‌ای نمی‌گنجد! در ابتدا شرکت‌های خودروساز را مجبور کردند در سامانه حضور فعال داشته باشند. طبق آمار  کیوان پناهی، مدیر عملیات فروش ایران‌خودرو، برای خودروی پژو پارس ۲۳۲ هزار دستگاه و برای خودرو ۲۰۷ تعداد ۱۶۰ هزار در سامانه ثبت‌نام شده است.این آمار فروردین امسال داده شد. حالا فکرش را بکنید این تعداد خودرو به افراد ثبت‌نامی تحویل داده نشد بعد گفتند به سامانه مراجعه کنند و خودروی خود را تغییر بدهند.

 

بعد دوباره اعلام شد باید ایران‌خودرویی‌ها سه شیفت کار کنند و پژو‌ها را تحویل بدهند. حالا ایران‌خودرو می‌گویند ما استاندارد را نمی‌توانیم پاس بکنیم، نامه و مجوز بدهید به همین شکل ماشین‌ها تولید شود. مگر ‌چنین چیزی داریم؟ قرار است ماشینی که استاندارد را پاس نمی‌کند تولید شده و تحویل مردم داده شود؟! مگر جان مردم بازیچه سیاست‌های خودرویی است. حالا هم که آقای اسلام‌پناه می‌گوید مصاحبه‌ام فصل‌الخطاب است، یعنی بروید و سه شیفت ماشین تولید کنید! جل‌الخالق!

 

 

کدخبر: ۵۵۴۵۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر