کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۸۲۵۰
تاریخ خبر:

شیرینی عروسی به قیمت جان شیرین حوا | ماجرا چه بود؟

شیرینی عروسی به قیمت جان شیرین حوا | ماجرا چه بود؟

دختر بچه 6 ساله در مراسم تیراندازی جشن عروسی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان باخت

هفت صبح| سریال تیراندازی‌های مرگبار در جشن عروسی‌ها این بار به شهرستان فسا در استان فارس رسید و یک دختر بچه شش ساله به نام حوا قربانی این رسم غلط شد. تیراندازی در برخی شهرهای ایران به نشانه شادی و سرور در جشن‌های بزرگ انجام می‌شود اما در موارد خیلی زیادی منجر به خطرات جانی و بعضا مرگبار شده‌اند که آخرین مورد هم در روستای زنگنه از توابع بخش ششده شهرستان فسا رخ داد.

 

ماجرا چه بود؟

حالا دو روزی می‌شود که عکس‌های دختر شش ساله‌ای به نام حوا در روستای محل سکونت او و پدر و مادرش دست به دست می‌چرخد و اهالی از مرگ او متاثر و غمگینند. آنها خودشان هم از رسم تیراندازی با پسوند غلط استفاده می‌کنند و حالا که هزینه برگزاری این رسم غلط مرگ هولناک حوا بوده است انگار که تاوان سنگینی برای همه آنها رقم خورده است.

 

یکی از بستگان نزدیک حوا 6 ساله در توضیح جزئیات این ماجرا به خبرنگار هفت صبح می‌گوید:«حوا امسال به پیش دبستانی رفته بود.پدر و مادر او جوان هستند و به جز حوا فرزند دیگری نداشتند.» این فرد در ادامه می‌گوید:«روز حادثه  عروسی یکی از بستگان پدری حوا بود.داماد پسردایی پدر حوا بود.در میان ما رسم است که روز عروسی تعدادی از نزدیکان داماد او را به حمام می‌برند و بعد با شادی و هلهله لباس دامادی بر تن او می‌پوشانند.

 

یکی از بستگان نزدیک داماد هنگام پوشیدن لباس دامادی توسط دامادی اسلحه‌ای در دست داشت و قصد داشت در این مراسم شادی تیراندازی کند چون رسم تیراندازی در عروسی‌ها هم یکی دیگر از رسوم اهالی است.» اما درست در همان موقع گلوله‌ای بر جان شیرین حوا نشست:«فردی که اسلحه را در دست داشت آن را فقط نگهداشته بود و در لحظه وقوع حادثه تیراندازی نمی‌کرد اما ناگهان گلوله‌ای از اسلحه در رفت و به کتف حوا اصابت کرد.حوا در کنار پدرش ایستاده بود که ناگهان غرق در خون شد.خیلی سریع او را به درمانگاه رساندند و تلاش برای نجات جان او آغاز شد اما بی‌ثمر ماند.»

 

 علت مرگ حوا

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس شهرستان فسا گفت: رسم غلط تیراندازی در یک مراسم عروسی در روستای زنگنه در بخش ششده و قره بلاغ از توابع این شهرستان باعث مرگ یک دختر بچه ۶ ساله شد. مجتبی نوح پیشه شامگاه پنجشنبه در این باره گفت: در این حادثه، یک دختر بچه ۶ ساله بر اثر اصابت گلوله از ناحیه کتف و دست دچار جراحات شدید شد . نوح پیشه ادامه داد: مصدوم این حادثه، بر اثر شدت جراحات وارده، در درمانگاه قره بلاغ بخش ششده و قره بلاغ فسا جان باخت.

 

برخورد با عامل حادثه

همین چند وقت قبل بود که سخنگوی فراجا ضمن اشاره به اینکه تیراندازی در عروسی‌ها فضیلت نبوده و جرم است؛ گفت:« بی‌شک یکی از مهمترین جلوه‌های بصری ناامنی در یک جامعه، صحنه تیراندازی در میان جمعیت است. البته این معضلی عمومی در دنیاست و حتی در برخی کشورها منجر به فجایع تلخی شده است.با توجه به سابقه مدنیت چندین هزارساله ایرانیان، از مردم عزیزمان انتظار می‌رود این رسم غلط و دلهره‌آور را از بُن برکنند.

 

از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۵ تن از شهروندان عزیزمان را در همین تیراندازی‌های نامتعارفِ رعب‌آور از دست‌داده‌ایم و ده‌ها تن نیز نقص عضو شده‌اند که بسیار دل خراش است.» در این پرونده هم برخورد قانونی با عامل تیراندازی انجام می‌شود اما همه اهالی معتقدند که این فرد عمدی در این شلیک نداشته و احتمال می‌دهند که خانواده کودک خردسال هم شکایتی ثبت نکنند.با این حال رسیدگی به جرم به لحاظ جنبه عمومی در همه پرونده‌های قضایی بر قوت خود پابرجاست.

 

کدخبر: ۵۶۸۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر