کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۵۸۳۳
تاریخ خبر:

خبر عجیب درباره قیمت بلیت هواپیما و قطار

خبر عجیب درباره قیمت بلیت هواپیما و قطار

رئیس سازمان هواپیمایی و معاون وزیر راه ظرف دو روز به ترتیب درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و قطار شگفت‌زده‌مان کردند

محمد محمدی‌بخش در ک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد در جلسه دیوان عدالت اداری نظرهای کارشناسی برای تعیین وضعیت قیمت‌گذاری بلیت هواپیما مطرح شد. پیشنهاد ارائه‌شده به دیوان، رعایت ماده 6 قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای‌عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

ممکن است «تا دو هفته آینده، قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص شود». پیشنهاد افزایش قیمت از مجرای شورای‌عالی هواپیمایی مطرح شده است و چنانچه تا آن زمان رأی دیوان عدالت اداری صادر شود تعیین قیمت‌ها از طریق ستاد تنظیم بازار انجام نمی‌شود. چنانچه این رأی اعلام نشود، قیمت بلیت هواپیما بر اساس تصمیم شورای‌عالی هواپیمایی تعیین تکلیف می‌شود.

سیدکمال هادیانفر معاون وزیر راه هم دیروز، دوشنبه، از اصلاح قیمت بلیت هواپیما،‌ اتوبوس و قطار خبر داده بود:‌ در بخش حمل‌ونقل هوایی مسافری با ناترازی جدی ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید از منابع دولتی یا توان بخش خصوصی استفاده کنیم. برای منابع دولتی نیازمند اعتبارات خاص هستیم و برای استفاده از توان بخش خصوصی نیز نیازمند تجدیدنظر در هزینه ـ درآمدها یعنی قیمت بلیت هستیم. در این رابطه جلسات زیادی با انجمن‌ها و اتحادیه‌ها برگزار شده و جمع‌بندی‌های لازم صورت گرفته است. در آخرین جلسه به معاون رئیس‌جمهوری گزارش اصلاحات را ارائه کردیم. این اصلاحات به‌گونه‌ای است که خیلی به مردم فشار وارد نشود و در عین حال زیان شرکت‌ها نیز به حداقل برسد.

هادیانفر از برگزاری جلسه با انجمن ریلی خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه‌ای تهران سه تا چهار هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم آنها می‌گویند بلیت قطار بیش از حد ارزان است.

کدخبر: ۵۵۵۸۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر