کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۶۱۵۲۰
تاریخ خبر:

یادداشت‌های روزانه| هیاهوی گرم آقای ظریف

یادداشت‌های روزانه| هیاهوی گرم آقای ظریف

جوش و خروش دکتر ظریف، پکیج رفتاری ‌‌رونالدو و جاستین ترودو

هفت صبح| یک:  جوش و خروش دکتر ظریف در کارزار انتخاباتی به نفع پزشکیان کاملا جلب توجه می‌کند. سخنرانی می‌کند، ‌فریاد می‌زند، ‌تحقیر می‌کند، کت در می‌آورد، رجز می‌خواند و همه کارهایی که موجب شده  اصولگرایان از او انتقاد کنند که این چه کارهایی است آخر! اما همان طور که دوستی در فضای مجازی اشاره کرده، انتخابات در اصل یعنی همین! یعنی با تمام وجود وارد شدن و مردم را به واکنش واداشتن. کما این که شاید به خاطر حضور طولانی مدت ظریف در آمریکا، این نوع حضور تمام قد در صحنه انتخاباتی ناشی از تجربه کردن رقابت‌های انتخاباتی آمریکا باشد.

شخصا سکنات و شیوه حرف زدن دکتر ظریف را دوست دارم و برعکس مطمئنا دکتر ظریف وزیر امورخارجه محبوب من نیست و به دوران حضورش در مسند وزارت امورخارجه و بی‌احتیاطی‌هایش در گفتن نکته‌هایی که بازخوردهای بد به لحاظ دیپلماسی ملی دارد انتقاد دارم. اما هرچه هست حضور او در فضای انتخاباتی غنیمت است. با کاندیداهای فعلی و حرف زدن‌های سرد و ادبیات غیرمردمی‌شان(البته که پزشکیان در ارتباط با عموم مردم تا حدی بهتر از بقیه است) همین نیمچه گرما را هم مدیون ظریف هستیم!

دو: چند سال قبل در همین رسانه‌های داخلی برای جاستین ترودو چقدر اشک می‌ریختند و مدیحه می‌سراییدند و از تیپش می‌گفتند و شیوه لباس پوشیدنش و عکس‌های پیک نیک خانوادگی‌اش با نخست وزیر بلژیک دست به دست می‌شد و این طور چیزها. حالا در گذر چهار پنج سال، ترودو نه تنها در کانادا که در سراسر جهان تبدیل شده به نماد حماقت  در عرصه سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی و متخصص تصمیم‌های غلط  و اظهار عقیده‌های غلط‌تر و مردم کانادا برای خلاصی از دست او لحظه شماری می‌کنند. 

سه: خدا شاهد است که قصد هیچ‌گونه مزاحی ندارم. هیچ! فقط می‌خواهم اشاره کنم به دوری ما و نسل ما از ادبیات و اصطلاحاتی که در فضای مجازی رایج است. این توئیت را بخوانید از کاربری به نام imont144 @ ‌ایشان نوشته‌:‌

«چند ماهی‌ هست که زئوس(Go) موتور اصلی محاسبه قیمت اسنپ شده و امروز اسپرسو رسماً دیپلویمنتش حذف شد. کاهش ریسپانس‌تایم به صورت چشم‌گیر، استیبل شدن، مانیتورینگ کامل از نتایج این تغییر بود. زیرو داون تایم و زیرو دیستراپشن بودن از لحظه دیپلوی... از روز اولی که به تیم پرایسینگ اسنپ جوین شدم، دوست داشتم Observability بیشتری بر روی سرویس‌های تیم داشته باشیم تا در زمان اینسیدنت بهتر روت‌کاوز رو مشخص شود، ولی آلان انقدر استیبل شدیم که این ۱۵۰ دشبرد، کاربردی بیشتر از چک کردن روزانه خودم و لذت بردن ازشون نداره :))»

اوکی.

چهار: پکیج رفتاری کریستین رونالدو در بازی با ترکیه  در مواجهه با کودکان و طرفداران و همین طور شیوه بازی‌اش و پاس‌هایش و فضاسازی‌هایش می‌تواند به عنوان یک دستورالعمل برای  فوتبالیست‌های ایرانی  در داخل و بیرون زمین چمن تدریس شود.

 

کدخبر: ۵۶۱۵۲۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر