زیانانباشته خوروسازان به ۶۲۰ همت رسید
انحصار بازار خودرو در دست دو شرکت زیانده و کمکیفیت، بزرگترین آسیب را به مصرفکننده ایرانی وارد کرده است
انحصار بازار خودرو در دست دو شرکت زیانده و کمکیفیت، بزرگترین آسیب را به مصرفکننده ایرانی وارد کرده است
سایپا اطلس و 206 تیپ دو رقبای مستقیم هم میان هاچبکهای اقتصادی هستند.
دو خودروساز بزرگ دولتی ایران با زیان انباشته ۳۱۰ همت و بدهی ۶۲۰ همت، در معرض بحرانی مالی قرار دارند که نه تنها زنجیره تأمین خودرو را تحت فشار قرار داده بلکه تابآوری تولید و توسعه پایدار در این صنعت را به چالش کشیده است.
با گذشت بیش از دو ماه از اعلام قیمتهای جدید خودرو، چالشها بر سر قیمتگذاری همچنان ادامه دارد و سیاستگذاران و خودروسازان همچنان بر سر نرخها به توافق نرسیدهاند.
واردات خودرو به ایران در سالهای اخیر با فراز و نشیبهای بسیاری مواجه بوده است.
تارا V4 اتوماتیک (ایرانخودرو) و شاهین پلاس اتوماتیک (سایپا) هرکدام با ادعاهای متفاوت درباره «عملکرد فنی»، «امکانات رفاهی» و «قابلیت فروش در بازار دستدوم» روانه میدان شدهاند.
ایران تنها کشوری در جهان است که خودرو در آن در بازار سرمایه عرضه میشود
یکی از پرسشهای رایج میان رانندگان این است که پس از روشن شدن چراغ هشدار بنزین، خودرو تا چه مسافتی قادر به حرکت خواهد بود.
تویوتا کرولا و هوندا سیتی با ابعاد مشابه وارد ایران میشوند اما پیشرانه و امکانات متفاوت دارند. کرولا موتور توربو و سیتی، سیستم تنفس طبیعی دارد.
مرکز پژوهشهای مجلس در تازهترین گزارش خود به بررسی تبعات احتمالی فعالسازی مکانیسم ماشه بر صنعت خودرو ایران پرداخته است.