کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۲۳۱۵۹
تاریخ خبر:

واکنش رئیس فدراسیون شطرنج به تحریم مسابقات جهانی در تهران؛ پای کاسپاروف در میان است

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: ضدانقلاب‌ها به دنبال جوسازی هستند تا مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان در کشورمان برگزار نشود اما موفق نمی‌شوند.

مهرداد پهلوان‌زاده درباره اعتراض تعدادی از شطرنج‌بازان زن خارجی به برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان در کشورمان گفت: تنها دو شطرنج‌باز عنوان کرده‌اند که به دلیل اجباری بودن حجاب به تهران نمی‌‌آیند و در این میان ضدانقلاب‌ها هم به دنبال جوسازی هستند تا مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان در کشورمان برگزار نشود اما موفق نمی‌شوند.

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: حجاب جزو قوانین کشور ما است و حتی پیش از مسابقات گرندپری هم چنین فضاسازی انجام شده بود. درباره اعتراض دو شطرنج‌باز که یکی از آنها عضو تیم ملی آمریکا است ردپای کاسپاروف هم دیده می‌شود. چون او با فدراسیون جهانی شطرنج مشکل دارد و اسپانسر تیم بانوان شطرنج آمریکا هم است. ضمن اینکه او یهودی هم است و با کشور ما رابطه خوبی ندارد.

پهلوان‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان جهان در کشورمان قطعی است گفت: فدراسیون جهانی شطرنج فهرست شطرنج‌بازان حاضر در این رقابت‌ها را برای ما ارسال کرد که نام ۶۲ شطرنج‌باز به چشم می‌خورد.

کدخبر: ۱۲۳۱۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ahmad-rahimi

    نه ربطی به کاسپاروف داره نه کس دیگه بخاط ر اجباری بودن حجاب خانمهای شطرنج باز بای کوت کردن