کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۹۴۹۷
تاریخ خبر:

علت علاقه مرحوم هاشمی رفسنجانی به امیرکبیر

فاطمه هاشمی گفت: علت علاقه پدرم به امیرکبیر اقدامات ارزنده او در پیشرفت و سازندگی کشور در زمان قاجاریه است.

تسنیم: فاطمه هاشمی دختر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم گرامیداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۷ اسفند) در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، یادآورشد: اولین کتابی که در ایران و قبل از پیروزی انقلاب در راستای ظلم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین ترجمه شد کتاب فلسطین بود که توسط آیت‌الله هاشمی به رشته تحریر درآمد.

وی ادامه داد: مرحوم پدرم قبل از انقلاب حتی به فلسطین سفر و با یاسر عرفات دیدار کرد و کمک‌هایی را نیز برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تقدیم او کرد.

فاطمه هاشمی با اشاره به علاقه مرحوم هاشمی به امیرکبیر گفت: ایشان در همان جوانی اقدام به تالیف کتابی درباره شخصیت امیرکبیر و خدمات ارزنده او در دوره قاجار کردند.

وی ادامه داد: علت اینکه آیت‌الله هاشمی علاقه زیادی به امیرکبیر داشتند این بود که امیرکبیر در دوره قاجاریه در پیشرفت و سازندگی کشور تلاش بسیاری انجام داد و در واقع الگوی پدرم در پیاده کردن برنامه‌های سازندگی در کشور همواره شخص امیرکبیر بود.

فاطمه هاشمی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه آزاد و مترو از اقدامات ارزنده‌ای است که پایه‌گذار آن مرحوم پدرم بود. آن هم نه در دوره ریاست جمهوری ایشان بلکه در دوره‌ای که پدرم رئیس مجلس بودند و اختیارات اجرایی بالایی نداشتند.

کدخبر: ۱۴۹۴۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • m.m

    این علاقه کجا بود چه کاری برای معرفی امی رکبیر کرد کدوم خیابون رو به نامش کرد