کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۱۴۴۴
تاریخ خبر:

تویوتا همچنان باارزش‌ترین خودروساز جهان است

هفت صبح| موسسه آمریکایی میلوارد براون در گزارش ۱۰۰ برند برتر سال ۲۰۱۹ جهان، رتبه و ارزش اغلب خودروسازان جهان را تنزل داد گرچه فولکس‌واگن ۱۲ پله صعود داشت.

سال‌هاست در جدیدترین گزارش صد برند برتر جهان، نام خودروسازان کمرنگ‌تر از هر زمان دیگری به چشم می‌خورد و حالا امسال در بین صد شرکت اول جهان، نام تنها سه خودروساز به چشم می‌آید. تویوتا کماکان تاج سروری بر صنعت خودرو جهان را بر سر دارد و بنز و ب.ام.و با فاصله‌ای چشمگیر پشت سر این ژاپنی جسور ایستاده‌اند.
.
تویوتا که از سال ۲۰۰۶ صدرنشین جدول باارزش‌ترین برندهای فعال در صنعت خودروسازی است، در آخرین گزارش موسسه آمریکایی میلوارد براون که تحت عنوان ۱۰۰ برند باارزش جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر شده کماکان این وضعیت را حفظ کرده است.
.
این شرکت که در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ این موسسه با سه درصد افت ارزش و پنج پله سقوط در رتبه ۴۱ جهان قرار داشته، هم‌اینک ارزشی معادل ۲۹٫۱ میلیارد دلار دارد. البته وقتی رتبه این شرکت در سال ۲۰۰۶ را مرور می کنیم، متوجه رتبه دهم این خودروساز و ارزش ۳۰٫۲۰۱ میلیارد دلاری آن می‌شویم که آشکارا در ۱۳ سال اخیر تحلیل رفته است.
مرسدس بنز هم که مدت‌هاست رقابت تنگاتنگی را با ب.ام.و کلید زده، پشت سر تویوتا جا خوش کرده و امسال را با رتبه دوم باارزش‌ترین خودروسازان جهان سپری کرده است. ستاره آلمانی که پنجاه و چهارمین برند باارزش جهان است، با ۹ درصد کاهش ارزش و هشت پله سقوط طبق بررسی موسسه میلوارد براون ارزشی معادل ۲۳٫۳۵۵ میلیارد دلار دارد. ب.ام.و رقیب دیرینه بنز هم که پنجاه و پنجمین برند باارزش جهان است، دقیقا نزولی مشابه رقیبش داشته تا امسال ارزشی معادل ۲۳٫۳۲۶ میلیارد داشته باشد.
پس از این خودروسازان بزرگ، جایگاه چهارم تا دهم متعلق به هوندا، فورد، نیسان، تسلا، آئودی، فولکس‌واگن و پورشه است. این خودروسازان که همگی از فهرست ۱۰۰ برند برتر جهان خارج شده‌اند، اغلب به واسطه چالش‌های فناوری و تغییر فضای بازارهای جهانی با کاهش ارزش و اعتبار روبرو شده‌اند.
.
هوندا خودروساز ژاپنی که امسال ۷ درصد افت ارزش داشته، بهایی معادل ۱۱٫۷۵ میلیارد دلار ارزش دارد. فورد هم علیرغم ۱۲ درصد کاهش، همچنان ارزش بالایی داشته به طوری که از نظر میلوارد براون، برند فورد ۱۱٫۲۱ میلیارد دلار می‌ارزد.
.
در رده‌های بعدی این گزارش هم، نیسان با ۸ درصد نزول ارزشی معادل ۱۰٫۵۵ میلیارد دلار دارد. تسلا با ۹٫۲۹ میلیارد دلار ارزش و یک درصد نزول، رده هفتم را به خود اختصاص داده است. سه خودروساز بزرگ آلمان یعنی آئودی، فولکس واگن و پورشه هم به ترتیب با ارزش ۸٫۵۶، ۶٫۷۱ و ۵٫۲۸ میلیارد دلار در رده‌های بعدی قرار دارند. البته با وجود افت ۱۱ درصدی ائودی، فولکس توانسته امسال حدود ۱۲ درصد رشد داشته باشد و شرایط خود را اندکی بهبود دهد.
.
در نهایت، ارزیابی تازه موسسه آمریکایی میلوارد براون از فهرست برترین برندهای جهان گویای این موضوع است که شرکت‌های فناوری موفق شده‌اند روند چیرگی بر صنعتگران بزرگ و مشهور را ادامه داده و تنها به لطف تمرکز روی داده و اطلاعات به جای تولید قطعات و کالاها، سودهای هنگفت ودرآمدهای چند میلیارد دلاری را به دست آورند. این مسئله را از حضور ۵ غول فناوری آمریکایی در جایگاه شش برند برتر دنیای اقتصاد فهمید. برندهایی که روی هم رفته، بیش از ۱۳۴۳ میلیارد دلار ارزش دارند. درست ۱۰ برابر باارزش‌تر از ۱۰ خودروساز برتر این گزارش!

کدخبر: ۲۶۱۴۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Amirkhan56

    پراید هم همچنان قاتل ترین خوردو جهان!

  • _user_1569594374

    اصلا شک نکنید که همینه