به گزارش هفت صبح، این تسهیلات با مبلغ ۶۰ میلیون تومان، کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۲۴ ماهه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بر اساس اعلام صورت گرفته، متقاضیان برای دریافت این وام باید حقوق خود را از بانک رفاه کارگران دریافت کنند و سن آنان کمتر از ۷۷ سال باشد.

همچنین نداشتن بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوق از دیگر شرایط ثبت‌نام این تسهیلات اعلام شده است. متقاضیان نباید طی سه سال گذشته از این وام استفاده کرده باشند و سیم‌کارت نیز باید به نام شخص متقاضی باشد.

حداقل موجودی ۳۰۰ هزار تومان در حساب بانکی نیز از دیگر شروط دریافت این تسهیلات عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، اولویت پرداخت وام با افرادی است که تاکنون از این تسهیلات استفاده نکرده‌اند و اقساط وام نیز به صورت مستقیم از حقوق ماهانه بازنشستگان کسر خواهد شد.

متقاضیان وام در استان‌هایی که امکان ثبت‌نام اینترنتی فراهم نشده است، می‌توانند برای ثبت درخواست به کانون بازنشستگان شهر محل سکونت خود مراجعه کنند.