کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۵۳۵۱۷
تاریخ خبر:

نکته‌بازی| این ژاپنی‌های ساده و هالو!

نکته‌بازی| این ژاپنی‌های ساده و هالو!

شهامت ژاپنی‌ها و ماجرای بامزه نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا

روزنامه هفت صبح| باخت به ایران و حذف ژاپن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اتفاق بزرگی بود. حتی با وجود لغزش‌هایی که در بازی‌های قبلی ژاپنی‌ها دیده بودیم، تمام کارشناسان این تیم را مدعی اول قهرمانی آسیا می‌دانستند اما سامورایی‌ها مقابل نمایش عالی ایران کاری از پیش نبردند و باختند و حذف شدند.

 

ولی چیزی که پس از این شکست و ناکامی بزرگ جالب توجه بود، واکنش سرمربی و بازیکنان این تیم بود. مثلا موریاسو سرمربی ژاپن گفت: «از هواداران فوتبال ژاپن معذرت‌خواهی می‌کنم. مسئولیت این نتیجه را برعهده می‌گیرم. متأسفانه در زمانی که فشار روی دروازه ژاپن ایجاد شد، نتوانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.»

 

تومیاسو که در آرسنال بازی می‌کند، گفت: «بازی خوبی را به‌ویژه در نیمه دوم به نمایش نگذاشتیم. به نظرم شایسته صعود به دور بعد نبودیم.» ریتسو دوان مهاجم ژاپن هم گفت: «ایران کاملاً با قدرت خود زمین را کنترل کرد و ما مستحق باخت بودیم. نمایش مفتضحانه‌ای در نیمه دوم داشتیم.» ژاپنی‌ها البته می‌توانستند بهانه‌های زیادی بیاورند یا ادعاهای عجیبی مطرح کنند.

 

مثلا می‌توانستند بگویند ما بیشتر صاحب توپ بودیم و پاس‌های‌مان بیشتر بود و هزار جور عدد و رقم و آمار بیاورند. مربی‌شان هم می‌توانست دو بازیکنش را که با ناهماهنگی باعث خطای پنالتی روی کنعانی‌زادگان شدند، مقصر باخت بداند.

 

یا به بزرگ‌ترها و ستاره‌های تیمش گیر بدهد که انتظارات را برآورده نکردند. اما آنها بار مسئولیت را روی شانه‌های دیگران نینداختند و قبول کردند که خودشان بد بودند و تمام. کاش همه مربیان وقتی تیم‌شان بد بازی می‌کند، شهامت اعتراف به ضعف و بد بودن را داشته باشند و مسئولیت کار خودشان را به عهده بگیرند.

 

چطور روی‌تان شد آن نامه‌ها را بفرستید؟ 
ماجرای درخواست‌های تیم ملی از کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از بازی با ژاپن خیلی بامزه بود. دوستان بعد از پیروزی بر سوریه از ای‌اف‌سی خواسته بودند که به دلیل فاصله کم بین بازی بعدی مقابل ژاپن، برنامه بازی‌ها را تغییر دهند تا ایران فرصت بیشتری برای استراحت داشته باشد.

 

البته که می‌دانیم برنامه ای‎اف‌سی اصلا درست نبود. مثلا فاصله بین بازی ایران و امارات تا بازی ایران و سوریه 8 روز بود اما فاصله تا بازی با ژاپن فقط 3 روز! اما نکته اینجاست که این برنامه از مدت‌ها قبل  مشخص بود. هم ساعت و روزی بازی و هم استادیوم محل برگزاری بازی.

 

تقاضای دوستان آنقدر غیرمنطقی بود که ای‌اف‌سی حتی پاسخی به آن نداد، چه برسد به اینکه بخواهد آن را بررسی کند که پاسخ منفی یا مثبت بدهد! مسئولان تیم ملی یک نامه هم برای بخشش کارت زرد مهدی طارمی به ای‌اف‌سی ارسال کردند که اگرچه کم‌اهمیت‌تر از نامه اول بود اما از آن خنده‌دارتر بود. واقعا ای‌اف‌سی به چه دلیل باید کارت‌های زرد طارمی در بازی با سوریه را می‌بخشید؟

 

این دو نامه در فضای مجازی و رسانه‌ها، سوژه شوخی و خنده کاربران شده بود و خیلی‌ها معتقد بودند که چون در فدراسیون فوتبال خودمان از این جابه‌جایی‌ها و بخشش‌ها زیاد اتفاق می‌افتد، دوستان پیش خودشان فکر می‌کردند در ای‌اف‌سی هم به همین راحتی تصمیمات عوض می‌شود.

 

روز یکشنبه شاهد از غیب رسید و بازی‌های پرسپولیس و استقلال در جام حذفی به دلیل داشتن ملی‌پوش در جام ملت‌های آسیا عقب افتاد. دقیقا به همین راحتی که ما نوشتیم و شما می‌خوانید!

 

 

کدخبر: ۵۵۳۵۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر