ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل مشکل فنی و اتصال کوتاه برای مدتی کوتاه دچار قطعی برق کلی شد و فضانوردان حاضر در آن مجبور شدند در خاموشی به سر ببرند.

گیزمگ گزارش داده که این مشکل بعد از مدتی به صورت موقت حل شد اما تا سال ۲۰۱۶ و رسیدن تجهیزات لازم فضانوردان نمی‌توانند این مسئله را به صورت اصولی حل کنند. برطرف کردن این مشکل با رسیدن قطعات لازم هم نیازمند پیاده‌روی فضایی است.

به گزارش خبرآنلاین، گزارش‌ها نشان می‌دهد که اتصال کوتاه باعث شده تا یکی از کانال‌های برق دچار قطعی شود و مدتی طول کشیده تا با رفع اتصالی همه بار برق مورد نیاز روی کانال‌های دیگر منتقل شود. در ایستگاه فضایی هشت کانال برق مسئولیت تامین برق را به عهده دارند که هریک از آنها به هشت مجموعه سلول خورشیدی مجزا روی سطح ایستگاه متصل هستند.

این مشکل به محض اینکه محموله باری ایستگاه سال آینده توسط فضاپیمای اسپیس‌ایکس ارسال شود،‌به طور کامل برطرف خواهد شد.

آخرین تحولاتدانش و فناوریرا اینجا بخوانید.