یک گیاه بومی نیوزیلند تصور میشد سالها پیش منقرض شده است اما به گزارش ایسنا،محققان این کشور این گیاه را بعد از ۶۰ سال به طبیعت بازگرداندند.
این گیاه بومی کشور نیوزلند بوده و گمان میرفت که از ۶۰ سال پیش منقرض شده است، اما محققان آن را به طبیعت بازگرداندند.
گیاه کشف شده که "White kakabeak" نام دارد و از دسته red kakabeak است، از دهه ۱۹۵۰ تاکنون مشاهده نشده بود. این گیاه در شرق جزیره شمالی نیوزلند زیست کرده است.
در یک مراسم در Rotorua، در حدود ۱۰۰گیاه به منطقه مائوری در سواحل شرق iwi منتقل شد.
احیای گیاه White kakabeak در نیوزلند پس از کشف دانههای آن در منطقه Wairoa بود و به گفته دانشمندان این میتواند نقطه عطفی برای بازگرداندن گونههای منقرض شده گیاهی این کشور باشد.
منطقه Wairoa با حصارکشی به منطقهای مطمئن برای این گیاه تبدیل شده است.
گیاه منقرض شده بار دیگر زنده شد!/بازگشت به طبیعت پس از ۶۰ سال
برای پیگیری اخباردانش و فناوریاینجا کلیک کنید.
مهم ترین اخبار
- دانلود آهنگ ترند اینستا خونه ی من اونجاست که بوی تو باشه + متن
- برنامه کامل مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ / ساعت آخرین بازی ایران شنبه 6 تیر
- پیش بینی قیمت دلار، طلا و سکه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵
- طالع روزانه شنبه 6 تیر ۱۴۰۵ | فال امروز برای همه ماه های سال
- احتمال افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید خودرو است؟
- بمب خبری GTA VI لو رفت / گیمرها منتظر این تغییرات باشند!
- تغییر ساعت کاری ادارات و بانکها شنبه 6 تیر 1405
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
بدون دیدگاه.



