ایده تأمین برق مورد نیاز کاربران زمینی از طریق جمع آوری منابع عظیم و بی پایان انرژی های خورشیدی از فضا به تدریج به واقعیت نزدیک تر شدند.
به گزارش دیجیاتو ، پژوهشگران اداره فضانوردی ژاپن، موسوم به JAXA از پیشرفتی قابل توجه در انتقال برق به صورت بیسیم خبر دادند و اعلام داشتند که موفق شده اند این کار را با بالاترین میزان دقت به انجام برسانند.
طبق گزارشات، این تیم توانستند ۱٫۸ کیلو وات (برق مورد نیاز برای روشن کردن یک کتری برقی) را برای یک گیرنده گوچک که ۵۰ متر آنطرف تر قرار داشت به صورت بیسیم ارسال نمایند.
مرحله بعدی کار، آنطور که پژوهشگران این طرح اعلام داشته اند، از این روش برای تأمین برق مزرعه های خورشیدی استفاده خواهد شد.
این تیم تحقیقاتی برای رسیدن به این مهم، نخست سیگنال های الکتریکی را به مایکرو ویو تبدیل نموده و سپس آنها را برای یک گیرنده ارسال و در پایان آنها را به الکترون تبدیل کردند.
به لطف این تجربه موفقیت آمیز، نخستین باری است که پژوهشگران توانسته اند الکترون ها را از مسافتی نسبتا دور و با چنان دقتی انتقال دهند.
اداره فضانوردی ژاپن مدتهاست که به عنوان بخشی از تلاش های این سازمان در ایجاد سیستم های برق خورشیدی فضایی روی این پروژه کار می کند.
هدف از این پروژه آن است که انرژی متصاعد شده از خورشید را با استفاده از مزرعه های خورشیدی اوربیتال مهار نمایند و سپس آن را برای زمین ارسال کرذه و دست آخر وارد شبکه جهانی نمایند.
علاوه بر این، لازم است یادآور شویم که هیچگاه به خاطر وجود ابرها یا تاریکی هوا اختلالی در عملکرد این صفحات چرخنده به وجود نخواهد آمد.
البته پروژه تأمین برق از خورشید در حال حاضر بیشتر به داستان های علمی و تخیلی شباهت دارد، اما موفقیت اخیر جاکسا گامی بسیار مهم در راستای رسیدن به این هدف محسوب می گردد



