عصر روز گذشته هفتم خردادماه، برخی وبسایتها و پرتالهای سازمانها و دستگاههای اجرایی از دسترس خارج شد.
به دنبال حمله و از دسترس خارج شدن برخی وبسایت های دستگاههای دولتی، سازمان فناوری اطلاعات ایران با تایید حمله سایبری صورت گرفته به این وبسایتها، از کنترل این حملات خبر داد.
امروز سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام کنترل حملات عصر روز گذشته، جزئیات این حمله سایبری ر ا تشریح کرد.
براساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، عصر روز گذشته، تعدادی از وبسایتها و پورتالهای سازمانها و دستگاههای اجرایی بر اثر حوادث امنیتی، از دسترس خارج شدند و یا با بارپردازشی بسیار زیاد و غیرطبیعی روی سرویسدهندههای وب خود رو به رو بودند که تیم عملیاتی و پاسخگویی به حوادث امنیتی مرکز ماهر، ضمن بررسی موضوع اقدامات لازم و ضروری را اجرایی کرد.
طبق اعلام مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای)، هدف حمله، منع سرویس توزیع شده، سیستمهای عامل ویندوز با سرویسدهندههای وب IIS بوده است و تمامی اهداف مورد حمله قرار گرفته تاکنون، از شرایط فنی یکسان برخوردار بودهاند.
در این خصوص مرکز ماهر نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد: باتوجه به اخبار دریافتی و بررسی حوادث امنیتی روی تعدادی از وبسایتها و پورتالهای سازمانها و دستگاههای اجرایی در روز یکشنبه ۷ خردادماه، مبنی بر از دسترس خارج شدن و یا بار پردازشی بسیار زیاد و غیرطبیعی روی سرویسدهندههای وب، تیم عملیاتی و پاسخگویی به حوادث امنیتی مرکز ماهر، ضمن بررسی موضوع و ارتباط با سازمانهای مورد حمله قرار گرفته، نسبت به پیگیری ابعاد حادثه وهمچنین تهدیدات پیش رو، اقدامات لازم و ضروری را بعمل آورده است.



