شماری از معترضان ایتالیایی حوزه محیط‌زیست، روز جمعه بر روی یکی از تابلو‌های نقاشی اثر «وینسنت ون‌گوگ» که در نمایشگاهی در «رم» به نمایش گذاشته شده بود، سوپ نخودفرنگی ریختند و سپس خودشان را با چسب به دیوار گالری چسباندند. پیش از این نیز گروهی از معترضان به «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» حمله کرده بودند. علاوه بر این نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بود.

تازه‌ترین تحولاتجهانرا اینجا بخوانید.