سعد حریری، نخست‌وزیر اسبق لبنان و رئیس جریان المستقبل چند روز پس از ملاقات‌هایش با مقامات سیاسی و نشست با اعضای فراکسیون المستقبل تصمیم گرفت که از صحنه سیاسی فاصله بگیرد و در انتخابات آتی نامزد نشود. او پس از اعلام این تصمیم کشورش را به مقصد ابوظبی امارات ترک کرد.

این در حالی است که حامیانش چندین مسیر در بیروت و مناطق دیگر را مسدود کرده بودند.

حامیان او مسیرها را با سطل‌های زباله و موتورسیکلت‌ها بستند.

رئیس جریان المستقبل مدعی شد: «در راستای مسؤولیت‌پذیری خودم و اینکه متقاعد شده‌ام که با وجود نفوذ ایران در لبنان و سردرگمی بین‌المللی، تفرقه ملی و فرقه‌گرایی، هیچ فرصت مثبتی برای لبنان وجود ندارد، تعلیق فعالیت سیاسی خود را اعلام می‌کنم و از اعضای جریان المستقبل هم می‌خواهم که اقدام مشابه را انجام دهند». او سپس لبنان را ترک و به ابوظبی رفت.

برای پیگیری اخبارجهاناینجا کلیک کنید.