گذشتههای دور، بازار خودروهای لوکس ایران بیشتر در اختیار مرسدس بنز و کادیلاک تقسیم میشد. در دوران دهه ۴۰ و ۵۰ تقریبا میتوانستید همه مدلهای تولیدشده توسط این دو برند را در ایران ببینید. اما با آغاز دهه ۵۰ و تولید مدل W166 کلاس S توسط ستاره آلمانی، ورق برگشت و فروش بالای این خودرو در ایران گوی سبقت را از کادیلاک ربود.
محبوبیت کادیلاک در ایران و بازاریابی درست مدیران آن روزگار جنرالموتورز ایران باعث شد آنها به فکر تولید یک رقیب جدی برای مرسدس بنز باشند. رقیبی که بتواند سود بالای عرضه خودرو در این بخش از بازار را راهی کیلومتر ۹جاده مخصوص تهران - کرج (محل کارخانه جنرالموتورز ایران و پارسخودرو فعلی) کند. پس بدون شک برای رقابت با مرسدس بنز باید به سراغ کادیلاک میرفتند، زیرا این خودرو در میان محصولات جنرالموتورز توان رقابت با ستاره آلمانی را داشت و این موضوع قبلا در بازار ایران ثابت شده بود. اما مگر میشود کادیلاک را در جایی غیر از آمریکا ساخت؟ در آن دوران پاسخ این سوال خیر بود. اما تلاشهای جعفر اخوان، موسس جنرالموتورز ایران و سرمایهگذاری GM در ایران باعث شد در تصمیمی بزرگ نگین درخشان تاج جنرالموتورز راهی ایران شود. در پس این تصمیم نیز کادیلاک مدل Seville که در سال ۱۹۷۷ بهتازگی معرفی شده بود و مدل روز این خودروساز به شمار میرفت، سر از ایران درآورد.



