رخشانیمهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت:تولیدکنندگان رمز ارز به اندازه نصف تهران، برق مصرف می کنند به همین دلیل هفته گذشته بالغ بر ۳ هزار دستگاه ماینر جمع آوری شد. ما دو بخش از تولید را در اختیار داریم؛ یک بخش تولید حرارتی است که بیشترین ظرفیت تولید حرارتی حدود ۵۰ هزار مگاوات است و بخش دوم نیز مربوط به نیروگاههای برق آبی میشود که محدودیتهای نزولات آسمانی و بارش کم را داشتیم و تنها درصدی از اینها در اختیار ما است؛ بنابراین، به لحاظ توان، بیشتر از ۶ تا ۷ هزار مگاوات قابلیت تولید ندارد. در مجموع حدود ۵۶ تا ۵۷ هزار مگاوات ظرفیت تولید داریم که معنای آن، این میشود که مابه التفاوت این عدد را نسبت به نیاز مصرف که در هفتههای آتی افزایش خواهد یافت، باید با برنامههای پاسخگویی بار یعنی جابجایی بار از پیک به یک ساعت دیگر جبران کنیم.
رمزارزها نصف برق تهران بزرگ را مصرف میکنند!
برای پیگیری اخباراقتصادیاینجا کلیک کنید.
مهم ترین اخبار
- معرفی بهترین کافه های شیراز، شهر عشاق | از کافه های لاکچری تا ارزان + آدرس و عکس
- سفر در زمان؛ «عاطی همسر حشمت فردوس» سریال ستایش بعد 16 سال و در 59 سالگی
- شنبه ۶ تیر ۱۴۰۵ تعطیل است؟ | جزئیات تغییر ساعت کاری به دلیل بازی ایران - مصر در جام جهانی 2026
- دانلود آهنگ هیشش هیچی نگو چقدر تاپه بهت میاد | ترند اینستا کامل
- اکران مردمی فیلم غریزه
- اعلام رسمی توافق چارچوبی دولت لبنان و رژیم صهیونیستی
- خلاصه والیبال ایران 2 - 3 ژاپن در لیگ ملت های ۲۰۲۶
کپی لینک کوتاه
ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید
اخبار مرتبط
خبر مرتبط وجود ندارد.
safa345
۱۴۰۰/۳/۳۱
زیاد گوش ندهید نه مسئولی میشنوه نه کسی پ
یگیر این مسئله هس خبرگزاری محترم خودتو خ
سته نکن هیچ کس پیگیر نخواهد شد



