ترس کرونا بلاعث شده مردم در خانه بمانند و بخشی از کسب‌وکارها دورکار شوند؛ در کمال تعجب بعضی‌ها جلوی صرافی‌ها صف می‌کشند تا شاید با دریافت سهمیه ارزی و فروش آن در بازار آزاد سودی به‌جیب بزنند. اگر قیمت دلار در بازار آزاد را به‌شکل خوشبینانه ۲۳هزار و ۸۰۰تومان لحاظ کنیم امروز قیمت صرافی دولتی ۲۳هزار و ۲۳۷تومان بود. بین این دو عدد ۵۶۳تومان فاصله است.

بنابراین افراد برای دریافت سهمیه سالانه دو هزار دلاری خود ۴۶میلیون و ۴۷۴هزار تومان پول می‌دهند و بعد می‌روند در بازار آزاد، جایی که نرخ خرید ۲۳هزار و ۷۰۰تومان است، آن را ۴۷میلیون و ۴۰۰هزار تومان می‌فروشند تا ۹۲۶هزار تومان سود کنند. این یکی از آن کارهاست! تصویر پیوست این خبر توسط بچه‌های گروه راهنمای بازار از صف جلوی صرافی نزدیک روزنامه هفت صبح گرفته شده است.

سایر اخباراقتصادیرا از اینجا دنبال کنید.