کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۹۰۷۴۷
تاریخ خبر:

مرگ ۵۴۱ نفر بر اثر گاز گرفتگی

ایرنا: ۵۴۱ نفر از ابتدای فروردین تا پایان بهمن سال ۱۳۹۴ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باخته اند.

این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۱۳۹۳) تلفات مسمومیت با گاز به تعداد ۵۴۲ نفر، ۰٫۲ درصد کاهش یافته است.

از کل تلفات مسمومیت با منوکسیدکرین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴۱۴ نفر مرد و ۱۲۷ تن زن بودند.

براساس این گزارش، در این مدت استان های تهران با ۱۲۳، خراسان رضوی با ۵۰ و اصفهان با ۴۶ فوتی بیشترین تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کرین را داشته اند این در حالیست که آمار تلفات گازگرفتگی در تعداد قابل توجهی از استان‌‌ها کمتر از ۲۰ نفر بود.

این گزارش می افزاید در ۱۱ ماهه سال گذشته بیشترین آمار تلفات مسمومیت با گاز با ۱۲۲ فوتی در دی ماه و کمترین آن با ۱۳ فوتی در مرداد ماه به ثبت رسیده است.

* افزایش ۲۹ درصدی تلفات گازگرفتگی در بهمن ماه

در گزاش سازمان پزشکی قانونی آمده است: در بهمن سال گذشته تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با رشد ۲۹٫۵ درصدی مواجه بود، این آمار ۱۰۱ نفر بود، در حالیکه طی بهمن سال ۱۳۹۳، ۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکرین جان خود را از دست داده بودند.

سازمان پزشکی قانونی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز به هم میهنان توصیه می کند، ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به هشدارهای ایمنی درمورد سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

گاز منوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است.

استفاده از آبگرمکن یا بخاری های مستعمل یا دارای نقص فنی و فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب در منزل بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

علائم مسمومیت با گاز منوکسید کربن، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و با احتمال درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است که در بیماران مبتلا به ناراحتی های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

کدخبر: ۹۰۷۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر