کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۸۱۷۶
تاریخ خبر:

توصیه آرنولد برای مقابله با گرمایش زمین

آرنولد شوارتزنگر که سابقه فرمانداری کالیفرنیا را در سابقه سیاسی خود دارد همزمان با اجلاس تغییرات آب و هوایی پاریس در گفت و گو با بی‌بی‌سی اعلام کرده که مردم می‌توانند برای جلوگیری از گرمایش زمین و نجات این سیاره یک یا دو روز در هفته مصرف گوشت را کنار گذاشته و تنها از گیاهان تغذیه کنند.

او با اعلام اینکه این مسئله تاثیر زیادی در کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای دارد تاکید کرده که همه افراد می‌توانند مواد مورد نیاز بدن خود را از گیاهان تامین کنند.

آرنولد شوارتزنگر گوشتخواری را یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست زمین خوانده و اعلام کرده که حدودا ۲۸ درصد گازهای گلخانه‌ای به خاطر سیستم تولید گوشت برای مصرف غذایی انسان تولید می‌شود. او گفت: اگر می‌خواهید بتوانید در زمین زندگی کنید باید گوشت خوردن را کنار بگذارید.

به گزارش خبرآنلاین، وقتی از آرنولد که سابقه ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) را دارد سوال شد که جوان‌های علاقه‌مند به بدنسازی چطور می‌توانند با این توصیه شبیه او در ترمیناتور شوند گفت: من دوستان بدنساز زیادی دارم که گیاهخوار هستند و پروتئین مورد نیاز بدن خود را به صورت کامل از مواد غیرگوشتی تامین می‌کنند. شما می‌توانید پروتئین مورد نیاز بدن‌تان از راههای مختلف به دست آورید.

هر چند در اجلاس پاریس بیشتر تمرکزها روی تولید گازهای گلخانه‌ای از طریق صنعتی و حمل و نقل است اما فرآینده تولید گوشت برای تغذیه انسانها یکی از مهمترین مشکلات محیط زیست به حساب می‌آید.

گاردین گزارش داده که چرخه تولید گوشت حتی بیشتر از همه خودروها و هواپیماهای جهان گازهای گلخانه‌ای که باعث گرمایش زمین می‌شوند را تولید می‌کند.

کدخبر: ۶۸۱۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر