کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۷۷۸۸
تاریخ خبر:

ارزهای دیجیتال فلو و رپد بیت کوین در نوبیتکس لیست شدند

هفت‌صبح| ارزهای دیجیتال فلو و رپد بیت کوین در دو بازار ریالی و تتری صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس لیست شدند.

پروتکل فلو دپر، پروتکلی با سرعت بالا و امن است که تراکنش‌ها را با سرعت و بالا و هزینه کم پردازش می‌کند؛ امکانی که برای برنامه‌های غیرمتمرکز مثل بازی‌های بلاکچینی بسیار مفید است.

این پروژه در سال 2020 راه‌اندازی شد تا نقش مهمی در صنعت گیمینگ ایفا کند. این شبکه از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند و سرعت تراکنش‌ها در پلتفرم فلو بسیار بالاست.

شرکت Dapper Labs که از توسعه‌دهندگان بازی CryptoKitties محسوب می‌شود، از بلاکچین اتریوم قطع امید کرده بودند که تصمیم گرفتند موانع بر سر راهشان را بردارند. در این فرآیند، یک بلاکچین جدید به نام Flow playground ساخته شد که به طور خاص برای حل کردن چالش‌های برنامه‌های محبوب این تیم طراحی شده بود. این شرکت در سال 2019 موفق به جذب سرمایه 11 میلیون دلاری از سرمایه‌گذار بزرگ A16z شد و پروژه فلو دپر را توسعه داد.

پروتکل Flow Dapper به کاربران اجازه می‌دهد تا انواع اپلیکیشن‌ها و بیزینس‌های کریپتویی را بر روی آن بسازند. برنامه‌هایی که مبتنی بر این پروتکل هستند، کاربرانشان را قادر می‌کنند که به داده‌های خود کنترل داشته باشند و حتی می‌توانند دارایی‌های دیجیتالی جدیدی را بسازند و در بازارهای جهانی معامله کنند.

ارز دیجیتال فلو توکن بومی و کاربردی شبکه فلو است. Flow یک زیرساخت دیجیتالی است و توکن FLOW نیز سوخت این شبکه است. این ارز دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت برای اکوسیستم این شبکه به کار می‌رود و کاربران می‌توانند با استیک کردن یا سهام‌گذاری آن، پاداش دریافت کنند. FLOW توسط اعتبارسنج‌ها، توسعه دهندگان و کاربران برای مشارکت در شبکه فلو و دریافت پاداش به کار می‌رود. همچنین کارمزد تراکنش‌ها و مشارکت در برنامه‌های حاکمیتی آینده این پروتکل نیز کاربرد دارد.

این ارز دیجیتال به طور کلی بر روی نسل جدید بازی، برنامه‌ها و البته دارایی دیجیتال تمرکز کرده است. ارز دیجیتال FLOW به طور تنگاتنگ در تمامی امور عملیاتی و نگهداری بلاکچین فلو ایفای نقش می‌کند.

فروش و خرید ارز فلو در نوبیتکس به دو صورت سفارش سریع و معین امکان‌پذیر است. در سفارش سریع، خرید و فروش کاربران به‌صورت آنی با قیمت بازار صورت می‌گیرد، اما در خرید و فروش معین کاربران می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را وارد کنند. در این روش، معامله پس‌ازاینکه کاربری دیگر با این قیمت حاضر به خرید یا فروش بود، صورت می‌گیرد.

قیمت ارز فلو با وجود نوساناتی که داشته مسیر دلخواه بسیاری از سرمایه‌گذاران را تا به اینجا طی کرده است. در حال حاضر تعداد توکن‌های فلو ایجادشده‌ در حدود 1.37 میلیارد واحد است. توزیع کل ارز فلو (FLOW) از پیش تعیین نشده است اما میزان نرخ افزایش تعداد ارزهای جدید این پلتفرم در سال، به 3.75% محدودشده است. شما می‌توانید برای تحلیل قیمت FLOW از نمودار بالا کمک بگیرید و با تغییر تنظیمات نمودار تغییر قیمت ارز فلو را در مدت‌زمان‌های متفاوت مشاهده کنید.

فلو در رتبه 48 کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد و در حال حاضر در محدوده قیمتی 0.7213 دلار معامله می‌شود. رمزارزی که قیمت 28.5 دلار را نیز به خود دیده، با توجه به پروژه‌های بزرگی که در پلتفرم آن وجود دارد، شاید بار دیگر به سقف قیمتی پیشین خود برسد.

ارز دیجیتال رپد بیت کوین یا WBTC

رپد بیت کوین ارز دیجیتال دیگری است که به تازگی در صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس لیست شده است. این ارز دیجیتال چیست و چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟ قیمت رپد بیت کوین چگونه تعیین می‌شود و آیا درست مثل قیمت بیت کوین تغییر می‌کند؟

سرمایه‌گذاری در بیت کوین در سال‌های اخیر جذابیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران داشته، اما رپد بیت کوین ایده جدیدی است که با خرید آن می‌توان علاوه بر سرمایه‌گذاری در بیت کوین، از مزایای دنیای دیفای هم بهره‌مند شد.

بیت کوین اولین و بزرگ‌ترین رمزارز بازار ارزهای دیجیتال است و ارزش بازار آن تقریبا معادل با مجموع ارزش بازار تمام رمزارزهای دیگر است. اما از آنجا که بیت کوین شبکه مستقل خود را دارد، نمی‌توان آن را در بلاکچین‌های محبوبی مانند اتریوم استفاده کرد. این موضوع زمانی خود را نشان داد که اقتصاد غیرمتمرکز (دیفای) بر بستر اتریوم گسترش یافت، اما کاربران دیفای نمی‌توانستند بیت کوین‌های خود را وارد فضای دیفای کرده و از آن استفاده کنند.

همین مشکل باعث شد تا توسعه‌دهندگان به فکر ایجاد یک توکن با پشتوانه بیت کوین با استاندارد ERC-20 بر بستر اتریوم بیفتند تا بتوان آن را وارد دنیای دیفای کرد. این ایده باعث خلق رپد بیت کوین (Wrapped Bitcoin) شد.

در سیستم رپد بیت کوین که بر پایه قراردادهای هوشمند اتریومی کار می‌کند، کاربران بیت کوین‌های خود را به یک آدرس مشخص واریز می‌کنند و به همان تعدادی که بیت کوین واریز کرده‌اند، توکن رپد بیت کوین یا WBTC دریافت می‌کنند. نسبت قیمتی WBTC با بیت کوین یک‌به‌یک است. یعنی قیمت هر WBTC معادل قیمت یک بیت کوین است. کاربران می‌توانند WBTCهای خود را در پلتفرم‌های مختلف دیفای مانند کامپاند، میکر و آوه یا در صرافی‌های غیرمتمرکز مانند سوشی سواپ واریز کرده و در دنیای دیفای از آن استفاده کنند.

در حال حاضر حدود ۱۸۴ هزار بیت کوین به آدرس رپد بیت کوین واریز شده است و در ازای آن ۱۸۴ هزار WBTC تولید شده است. میزان عرضهٔ WBTC مقدار مشخصی نیست و می‌تواند در طول زمان کم یا زیاد شود.

امکان خرید و فروش ارز دیجیتال رپد بیت کوین در دو بازار ریالی و تتری نوبیتکس فراهم شده و کاربران می توانند ا زطریق ثبت سفارش و یا سفارش فوری، نسبت به معامله این رمزارز اقدام کنند.

کدخبر: ۴۹۷۷۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر