کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۸۵۱۹
تاریخ خبر:

جزئیات عملیات سپاه علیه تروریست‌ها از زبان سردار پاکپور

فرمانده نیروی زمینی سپاه جزئیات جدید از عملیات امروز این نیرو سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق را بیان کرد.

خبرگزاری فارس از قول سردار محمد پاکپور نوشت: ششم مهرماه سال جاری علیه تروریست‌های اقلیم شمال عراق، عملیات ربیع را در یک حجم گسترده انجام دادیم که مقرهای آن‌ها به طور کامل آسیب دید و تعدادی هم به هلاکت رسیدند. پس از عملیات ربیع هم به طور مرتب با دولت مرکزی عراق و مسئولان اقلیم شمال عراق ارتباط داشتیم. مسئولان وزارت امور خارجه ما و عناصری که قرار بود با این افراد مذاکره کنند با برگزاری جلساتی در جهت خلع سلاح و اخراج گروه‌های تروریست از شمال عراق ارتباطمان برقرار بود و جلسات مختلفی هم وجود داشت.

آن‌ها هم قول دادند و در این جهت گام های اساسی را برداشته و اقدامات عملی را در محل استقرار تروریست‌ها شاهد باشیم. هم مقرهای تروریست‌ها در حاشیه مرزهای ما و هم مقرهای عمقی آن‌ها که تا ۱۲۰ کیلومتری عمر شمال عراق مستقر هستند، قرار بود اتفاقاتی رخ بدهد و آن‌ها را جمع کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به تاکتیک تروریست‌ها برای مستقرشدن در میان مردم عادی تصریح کرد: اکنون حدود ۵۰ روز از آن موضوع گذشته و متاسفانه هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته و همچنان مقرهایی که در آن عملیات آسیب دیدند و منهدم شدند را تخلیه کردند و با رفتن به میان جمعیت در میان آن‌ها مستقر شدند. این موضوعی است که برای امنیت مردم شمال عراق بسیار مهم است. تروریست‌ها در میان جمعیت مستقر شدند و ما برخی از مقرهای آن‌ها که تراکم جمعیتی در اطراف آن‌ها وجود نداشت را امروز طی یک برنامه‌ریزی دقیق علیه برخی از این مقرها عملیات انجام دادیم.

سردار پاکپور با بیان اینکه هم دولت مرکزی عراق و هم اقلیم شمال عراق مسئول امنیت مردم خودشان هستند، بیان کرد: از طرفی هم ما مسئول امنیت مردم خودمان هستیم و اگر عناصر تجزیه طلب و تروریست بخواهند با فرصت در محلی تجهیز شده، تمرین و طرح ریزی کنند و از طرف آمریکایی‌ها پشتیبانی شوند و برای اقدامات ضد امنیتی در داخل و اقدامات تروریستی برنامه‌ریزی کنند. همان طور که در سنوات قبل هم مطرح کردیم این را برنمی‌تابیم و این مقرها را در هر نقطه‌ای که باشند مورد هدف قرار می‌دهیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: پس از عملیات ربیع شاهد بودیم در بسیاری از اتفاقاتی که در شمال غربی کشورمان رخ می‌دهد، این‌ها یا با هدایت و یا اعزام تیم‌هایی که برای هدایت اغتشاشگران جهت تخریب اموال عمومی می‌فرستند یا برخی اقدامات تروریستی که منجر شده به برخی ترورهایی که در داخل استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه رخ داده عمدتاً دستگیری‌هایی که داشتیم اکثریت آن‌ها از گروه‌های ضد انقلاب و تجزیه طلبی هستند که در اقلیم شمال عراق هستند.

سردار پاکپور با بیان اینکه ما درباره امنیت خودمان با هیچ‌کس تعارف نداریم، تاکید کرد: بار دیگر تاکید می کنم ما در رابطه با امنیت خودمان با هیچکس تعارف نداریم و چندین بار هم این نکته را اعلام کرده ایم. چندین مکان است که من از آن‌ها اسم می‌برم که بدانند ما نسبت به همه آن‌ها اشراف داریم و قبلاً هم به مسئولان اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق اسامی آن‌ها را اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: منطقه‌ای به نام بکر جو در منطقه سلیمانیه یکی از مناطقی است که پس از اینکه ما مقررهای آن‌ها را منهدم کردیم در این منطقه مستقر شدند. اینجا منطقه ای است که جمعیت عادی هم در آن حضور دارند. مردم بکر جو باید این تروریست‌ها را طرد کنند تا امنیتشان برقرار شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به سایر مناطقی که تروریست‌ها در آنجا مستقر هستند، بیان کرد: توپوزآباد دیگر منطقه‌ای است که یک روستا است که در کنار این روستا آمده‌اند یک اردوگاه ای ایجاد کردند و در آنجا مستقر هستند که حتماً این‌ها را در عملیات های بعدی مورد هدف قرار خواهیم داد. خود کوی سنجق هم شهر کوی‌ سنجق و هم روستاهای اطراف آن و قلعه ای که تروریست‌ها دارند؛ برخی نقاط مانند آزادی و امیریه هستند که در آن‌جا مستقر شدند که مراکز جمعیتی هستند.

وی با بیان اینکه هدف از حضور تروریست‌ها در میان جمعیت استفاده از مردم عادی به عنوان سپر دفاعی برای خودشان است، تصریح کرد: ما قطعاً ملاحظاتی داریم تا مردم بی‌گناه و خانواده‌ها مورد اصابت قرار نگیرند. هم اکنون نیز به همه این عزیزان اعلام می‌کنیم که ما نمی‌دانیم مناطقی که این افراد حضور دارند خانواده‌ای مستقر هست یا خیر؟. ما بالاخره برای امنیت خودمان این‌ها را هدف قرار می‌دهیم.

سردار پاکپور ضمن برشماری سایر نقاط استقرار تروریست‌ها گفت: زرگوییز، گرد چال، جژنه‌کال و پاکشهر جزو مناطقی است که هم روستا هستند و هم جزو مناطق شهری و شهرکی. تروریست‌ها در کنار این روستاها و شهرک‌ها مستقر هستند و ما حتماً در عملیات های بعدی آن ها را مورد هدف قرار می دهیم. ما از مردم این روستاها و شهرها می خواهیم و تقاضا داریم که یا تروریست‌ها را طرد کنند و یا اطراف مقرهای آن‌ها حضور نداشته باشند تا دچار آسیب نشوند. این نکته ای است که هم بایستی مردم منطقه هم دولت اقلیم شمال عراق و هم دولت مرکزی عراق به آن توجه جدی داشته باشند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه ما بنا نداریم حتی خانواده‌های تروریست‌ها دچار آسیب نشوند، تاکید کرد: همین ها هم باید به شکلی باشد که مقرهای آن‌ها در خانه‌های سازمانی آن‌ها نباشد. اکنون در برخی مناطق شاهد هستیم که تیم‌های ترور این گروهک‌ها در خانه‌های سازمانی مستقر هستند و ما به طور دقیق از جزئیات آن‌ها مطلع هستیم و اینکه در چه منطقه‌ای قرار دارند.

وی افزود: اما، به لحاظ ملاحظه ای که درباره افراد بی‌گناه و خانواده ها داریم از منهدم کردن آن‌ها پرهیز داریم. اما بعداً نمی دانیم که این‌ها اطرافشان خانواده هست یا نیست و حتماً مورد هدف قرار خواهیم داد. ان‌شاءالله هم مردم منطقه، هم دولت مرکزی عراق و هم دولت اقلیم شمال عراق نسبت به این موضوعات حساسیت نشان بدهند و اقداماتی که در جهت امنیت مردم خودشان است را انجام بدهند که اخراج و خلع سلاح این گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی از اقلیم شمال عراق است.

سردار پاکپور با اشاره به جزئیات عملیات امروز نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق بیان کرد: ما در این عملیات مقرهایی را هدف قرار دادیم که در جوار جمعیت نبود و مقرهایی بود که در عملیات ربیع برخی جاها مورد اصابت قرار گرفته بود، تروریست‌ها مجدداً در آن‌ها مستقر شده بودند را با موشک و پهپادهای انتحاری و رزمی هدف قرار دادیم. همچنین، مقرهای حاشیه مرز را هم با توپخانه هدف قرار دادیم.

کدخبر: ۴۸۸۵۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر