کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۴۵۲
تاریخ خبر:

بایدن یک ایرانی را به‌عنوان سفیر آمریکا در چک منصوب کرد

جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای به مجلس سنا، یک شهروند ایرانی تبار به نام بیژن ثابت را به عنوان سفیر ایالات متحده در جمهوری چک معرفی کرد.

بیژن ثابت که از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری اسپارک کپیتال است، تا پیش از سال ۲۰۰۵ به عنوان مدیر ارشد در شرکت‌های فناوری در سیلیکون ولی، کالیفرنیا و ماساچوست فعالیت می‌کرده است.

جو بایدن در نامه خود به سنا خاطرنشان کرد که ثابت در دوران تجربه خود به کارآفرینان فناوری در آمریکا کمک کرده است توانایی‌های بالقوه خود را مورد استفاده قرار داده و شرکت‌های بزرگی در سراسر جهان ایجاد کنند. ثابت در واکنش به این خبر در توییتی نوشت: «بسیار مفتخر و سپاسگزار هستم که رئیس جمهور بایدن من را به عنوان سفیر ایالات متحده در جمهوری چک معرفی کرده است.»

بیژن ثابت که متولد ایران است در نیویورک بزرگ شده و مدتی را نیز در سانفرانسیسکو گذراند و هم اکنون در حومه شهر بوستون ساکن است . ثابت از جمله کسانی است که به ستاد انتخاباتی باراک اوباما کمک کرده بود . ثابت اعلام کرد که یکی از دلایل حمایت او از اوباما علاقه او برای بهبود روابط آمریکا با ایران از طریق گفت و گو است. او از ونچر کپیتالیست‌های موفق حال حاضر امریکاست. او در شرکت سرمایه‌گذاری اسپارک مشغول فعالیت است و رتبه‌ی ۲۵ را در بین ۱۰۰ ونچر کپیتالیست از آن خود کرده است.

بیژن ثابت

کدخبر: ۴۷۱۴۵۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر