کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۹۹۱
تاریخ خبر:

بسته خبری | دردسرهای پرویز پرستویی در لس‌آنجلس

امروز یکشنبه ۱۱ اریبهشت سال ۱۴۰۱ و احتمالا آخرین روز از ماه رمضان خواهد بود. روز را در حالی آغاز می‌کنیم که دلار روی سکوی ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان ایستاده و شانس حرکت نزولی آن بیشتر است. بیت‌کوین از کانال ۳۸ هزار دلار هم عقب‌نشینی کرد و با این امید که بدهکار مهریه نباشید، باید بگوییم قیمت سکه ۱۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان است. با این وضعیت قیمت طلا و سکه، اگر بعد عید فطر عروسی دعوت شدید برای عروس و داماد کارت صد آفرین ببرید. این از اخبار اقتصادی. در حوزه اجتماعی و فرهنگی طی ۲۴ ساعت گذشته با ماجراهای پرویز پرستویی در لس‌آنجلس آمریکا روبرو هستیم. همچنین مبلغ فطریه اعلام شده و یک خبر هم درباره راست و دروغ افسرده بودن مردم ایران می‌خوانیم.

یک | حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح‌زاده، عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد بر اساس نظر رهبری، اگر کسی برای پرداخت زکات فطره سه کیلوگرم گندم را انتخاب کند؛ قیمت آن ۴۰ هزار تومان و اگر برنج را انتخاب کند؛ قیمت آن ۱۵۰ هزار تومان است. سرپرست خانواده یعنی کسی که هزینه زندگی دیگران را می‌پردازند؛ زکات فطره خود و افرادی که تحت تکلف وی هستند و نان خور او حساب می‌شوند را باید بپردازد که بر این اساس اگر گندم برای زکات فطره انتخاب شود خانواده ۵ نفره مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و در صورت انتخاب برنج به عنوان زکات فطره مبلغ ۷۵۰ هزار تومان باید پرداخت شود. زکات فطره باید از شب عید تا ظهر روز عید پرداخت شود و توصیه شده که قبل از اقامه نماز عید فطر پرداخت شود و اگر این امر مقدور نشد می‌بایست مبلغ را کنار گذاشته شود و در اولین فرصت پرداخت کنند.

دو | پرویز پرستویی پس از سفر به لس‌آنجلس برای اکران فیلم جدیدش، دچار حاشیه‌هایی شده است که ۲۴ساعت گذشته ادامه داشته است. پرستویی در مصاحبه با تی وی پلاس درباره فعالیت‌های خیرخواهانه وعام المنفعه گفت: نه کار سیاسی میکنیم نه دنبال دیده شدن هستیم.با مردم برای مردم کار میکنیم. ویدئو این گفتگو را می‌توانید در همین صفحه تماشا کنید.

سه | روز جمعه ۹ اردیبهشت، کارکنان بیمارستان امام حسین تهران، مرگ مشکوک دختری پنج ساله را به پلیس اطلاع دادند. آثار کبودی و سوختگی روی دست و پایش به چشم می‌خورد، همچنین معاینات اولیه نشان می‌داد دخترک قربانی آزار و اذیت شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که دخترک شب قبل از مرگ به خاطر ضربه مغزی به بیمارستان منتقل شده و بعد از حدود ۱۲ ساعت جان خود را از دست داده است. در تحقیقات، مادر دخترک گفت: با همسرم اختلاف داشتم و بعد از مدتی تصمیم گرفتیم جدا از هم زندگی کنیم. مدتی به شهرستان رفتم و بعد هم به پردیس آمده و خانه‌ای در آنجا اجاره کردم. چهارشنبه گذشته همسرم مقابل خانه‌مان آمد و با التماس به من گفت دلش برای دخترمان تنگ شده و از من خواست اجازه بدهم بچه را ببیند، من هم بچه را به همسرم دادم و دیگر از او خبری نداشتم تا اینکه فردای آن شب که برای گذاشتن زباله از خانه خارج شدم از دیدن بدن نیمه جان دخترم که کنار زباله‌ها افتاده بود شوکه شدم. دخترم بی‌هوش و خونین روی زمین افتاده بود، فورا او را به بیمارستان منتقل کردیم اما بیمارستان پردیس گفت حالش وخیم است و بچه را به تهران منتقل کردیم. با توجه به اظهارات زن جوان، بازپرس جنایی دستور بازداشت پدر دخترک را صادر کرد. با دستگیری مرد جوان، او منکر ماجرا شد و گفت: مدتی است که از همسرم جدا زندگی می‌کنم و در این مدت متوجه شدم که همسرم با پسر جوانی ارتباط دارد آن مرد به همسرم پیشنهاد داده بود دخترمان را به بهزیستی تحویل دهد تا با هم زندگی جدیدی آغاز کنند. آنها بچه‌ام را کشته‌اند و برای من پاپوش درست کرده‌اند. به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، مرد جوان به‌عنوان نخستین مظنون پرونده در اختیار کارآگاهان آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

چهار | روزنامه شرق در شماره امروز خود با انتشار گزارشی اطلاعات و آمار مربوط به افسرده بودن ایرانی‌ها را زیر سوال برده است. آنها می‌نویسند: نکته مهم در تبیین وضعیت افسردگی آحاد مردم این است که وقتی از افسردگی صحبت می‌کنیم، مراد ما اختلال افسردگی است. شاید برخی‌ها نوسانات طبیعی خلقی را که به ‌صورت غمگینی و غصه‌دارشدن گذرا، متعاقب از برخی حوادث ناخوشایند تجربه می‌شود، با اختلال افسردگی اشتباه کنند و به همین دلیل به‌ نادرست نتیجه بگیرند که میزان افسردگی در ایران از میانگین جهانی بالاتر است؛ درحالی‌که این‌گونه نیست. ادعای نادرست دیگر این است که آمار مربوط به افسردگی پنهان است و منتشر نمی‌شود. مراجعه به سایت‌های علمی و مراجع دانشگاهی آمارهای به‌روزی را که منتج از کارهای پژوهشی دانشگاهی است، منتشر کرده و می‌کنند. البته در پاسخ به این سؤال که چرا در رسانه‌های عمومی آمارها منتشر نمی‌شود یا اینکه اصولا تیترکردن این آمار درست است یا نادرست، باید گفت که درصورتی‌که مبتنی بر دانش و فهم درست از تفسیر نتایج مطالعات این کار صورت گیرد، کمکی است به افزایش دانش و آگاهی مردم ولی اگر با هدف تیترسازی و جلب مخاطب به طمع اقتصادی و اغراض غیرعلمی باشد، تحقیقا نه‌تنها کمکی نمی‌کند بلکه می‌تواند به غایت مضر نیز باشد.

پنج | عکس زیر توسط علی بهمنی گرفته شده و روی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است. نمایی از دره ارغوان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری خراسان رضوی که در ۶۴ کیلومتری شمال غربی شهرستان درگز و در مجاورت پارک ملی تندوره و دره شمخال قرار دارد. این دره که با نام «چریک» یا «چریش» نیز معروف است در فصل بهار با شکوفایی گل‌های ارغوان و گونه‌های مختلف گیاهی به اوج زیبایی خود می‌رسد و پذیرای تعداد زیادی از علاقه‌مندان به طبیعت است.

۶۲۲۳۴۵۷۱

کدخبر: ۴۵۳۹۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر