کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۲۹۶۴
تاریخ خبر:

ارواح سرگردان در املاک ملکه

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید که گفته می‌شود برخی از کاخ‌های سلطنتی انگلیس در تسخیر ارواح سرگردان گذشتگان است.

یکی از جوامع اروپایی که اعتقاد به روح و مسائل متافیزیکی در آن به نسبت دیگر جوامع بیشتر به چشم می‌خورد، کشور انگلیس است. در یک نظرسنجی که از سوی مؤسسه مطالعاتی «یوگاو» (YouGov) انگلیس انجام و نتایج آن در تاریخ ۳۱ اکتبر ۲۰۱۴ در پایگاه این مؤسسه منتشر شد، تقریبا از هر ۳ انگلیسی، یک نفر به وجود روح اعتقاد دارد.

هفته نامه آمریکای پیپل (People) در گزارشی به تاریخ ۲۹ اکتبر ۲۰۲۱ با عنوان «ارواح سلطنتی! کدامیک از کاخ‌های ملکه الیزابت در تسخیر ارواح قرار دارد؟» به ادعاها در خصوص حضور برخی ارواح شاهان درگذشته پیشین در کاخ‌های ملکه الیزابت دوم پرداخت.

کاخ‌های ملکه الیزابت در تسخیر ارواح!/عکس

در این گزارش سپس با اشاره به قلعه اشرافی ویندسور (Windsor Castle) آمده است: قلعه ویندسور در سال‌های اخیر به خاطر میزبانی عروسی‌های سلطنتی در صدر اخبار قرار گرفته است؛ اما این مکان ممکن است تماشاگرانی نیز داشته باشد که نام آن‌ها در فهرست انحصاری میهمانان نیز وجود نداشته است.

در ادامه این گزارش با اشاره به قلعه ویندسور آمده: این اقامتگاه سلطنتی گفته شده است در تسخیر ارواحی از جمله روح پادشاه «هنری هشتم» (Henry VIII) [که از آوریل ۱۵۰۹ تا زمان مرگش در سال ۱۵۴۷ بر انگلستان حکومت کرد] و نیز پادشاه جورج سوم (George III) [که درسال‌های ۱۷۶۰ تا ۱۸۲۰ بر انگلستان حکومت می‌کرد]قرار دارد؛ همچنان که گفته می‌شود روح یک نیروی گارد جوان که به خود شلیک کرده بود، در مکان این قلعه حضور دارد.

کاخ‌های ملکه الیزابت در تسخیر ارواح!/عکس تصویری از پادشاه هنری هشتم

پادشاه هنری هشتم در حالی که وضعیت سلامتی او به شدت ضعیف شده بود، در سن ۵۵ سالگی در کاخ وایت هال لندن درگذشت و جورج سوم نیز در اواخر عمر دچار مریضی شده بود و بینایی خود را از دست داده بود و سرانجام در ۲۹ ژانویه ۱۸۲۰ پس از حکومتی تقریبا ۶۰ ساله در قلعه ویندسور درگذشت

این نشریه سپس با اشاره به «کاخ باکینگهام» که اقامتگاه خانواده سلطنتی انگلیس به شمار می‌رود، می‌نویسد: این اقامتگاه سلطنتی از سال ۱۷۰۳ محل اقامت خانواده سلطنتی بوده است (هرچند از سال ۱۸۳۷ به عنوان اقامتگاه رسمی حاکمان انگلیس انتخاب شد). با این حال برخی از ارواح به دوران پیش از این تاریخ تعلق دارند. گفته می‌شود تراس پشتی این کاخ، جایی که یک صومعه در آن قرار داشت، در تسخیر ارواح قرار دارد.

همچنین روح «سرگرد گوین» منشی خصوصی پادشاه ادوارد هفتم نیز گفته می‌شود در این کاخ حضور دارد.

از سوی دیگر، در گزارشی که در پایگاه «House Beautiful» به تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ منتشر شد، به برخی ادعاها در زمینه حضور ارواح در کاخ‌ها و املاک خاندان سلطنتی انگلیس پرداخته شد.

کاخ‌های ملکه الیزابت در تسخیر ارواح!/عکس

در این گزارش که با عنوان «قلعه ویندسور، اقامتگاه ساندریگهام و دیگر املاک سلطنتی که ادعا می‌شود در تسخیر ارواح قرار دارند» منتشر شده، آمده است: زمانی که به کاخ‌های سلطنتی فکر می‌کنید، برخی از باشکوه‌ترین اقامتگاه‌های جهان را تصور می‌کنید. اما برخی از این املاک قدیمی، شاهد قتل‌ها و دوره‌های جنون آمیز فراوانی بوده اند و طبق آنچه که اداره گردشگری انگلیس (Visit Britain) اعلام کرده پنج اقامتگاه سلطنتی ادعا شده است که در تسخیر ارواح قرار دارند:

قلعه ویندسور

قلعه ویندسور، در شهرستان برکشر انگلستان قرار دارد. تا ۲۵ روح گزارش شده است که در قلعه ویندسور حضور دارند. به طور مشخص، «ملکه الیزابت دوم» (ملکه کنونی انگلیس) و خواهرش مارگارت مدعی شده اند روح الیزابت اول را دیده اند. ادعا شده روح الیزابت اول معمولا در کتابخانه قرار دارد و تمایل دارد تا در اتاق چرخ بزند.

کاخ‌های ملکه الیزابت در تسخیر ارواح!/عکس

همچنین ادعا شده روح جورج سوم در اتاق زیرین کتابخانه قلعه ویندسور -جایی که وی مدت‌های مدید دوران دیوانگی اش را در آنجا محبوس بود- دیده شده است؛ همچنانکه گفته شده روح هنری هشتم نیز قلعه را پر کرده است.

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام که محلی کار رسمی و اقامتگاه ملکه الیزابت در لندن به شمار می‌رود، گفته شده توسط یک راهب زنجیر شده قهوه‌ای پوش، تسخیر شده است. گفته می‌شود این راهب سال‌ها پیش و زمانی که یک صومعه در آنجا قرار داشت، در سلول مجازات درگذشته بود. همچنین گفته شده روح «سرگرد گوین» منشی خصوصی پادشاه ادوارد هفتم در دفتر طبقه اول دیده شده است؛ دفتری که وی پس از جدایی از همسرش، با شلیک یک گلوله به سر خود در آنجا به زندگی اش پایان داد.

همچنین چند سال پیش اتفاق عجیبی در همین ارتباط رخ داد که در رسانه‌های انگلیس از جمله «دیلی میل»، «روزنامه سان»، «دیلی اکسپرس» و دیگر رسانه‌های انگلیس بازتاب یافت.

ماجرا از این قرار بود که زنی ۴۰ ساله به نام «ماری رایان» که مادر دو فرزند بود، مدعی شد بود زمانی که برای بازدید از «برج لندن» در سفری یک روزه به همراه فرزندانش به این مکان رفته بود، در آنجا یک سلاح نظرش را جلب می‌کند و از آن با دوربین خود عکس می‌گیرد؛ اما زمانی که به خانه اش در «لیورپول» بازمی گردد، متوجه تصویری شبح آلود در پس زمینه تصویر می‌شود؛ تصویری که وی مدعی شد ممکن است روح «ادوارد پنجم» بوده باشد و گره از راز یک مرگی بیش از ۵۰۰ ساله را کشف کند.

کاخ‌های ملکه الیزابت در تسخیر ارواح!/عکس

ماجرای ادوارد پنجم و برادر کوچکترش به پاییز سال ۱۴۸۳ باز می‌گردد؛ آخرین باری که این دو نفر زنده مشاهده شده بودند. اما بعد از آن کسی نمی‌داند بر سر این دو نفر چه آمد. آیا به قتل رسیدند و یا مردند؟

کدخبر: ۴۲۲۹۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر