کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۸۹۵
تاریخ خبر:

روایتی زنده و مستقیم از مرکز تزریق واکسن کرونا

خبرنگار سرویس اجتماعی روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت برای بـررسی وضعیت فراخوانده‌شدگان واکسن کرونا و صحت و سقم ارسال پیامک از سوی وزارت بهداشت برای گروه‌های فراخوان شده به دو مرکز در خیابان بریانک و میدان بهاران سر زده‌ و گزارش آن را در شماره امروز روزنامه منتشر کرده است. بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم:

مرد ۷۰ ساله‌ای در حال بگومگو با نگهبان جلوی در است. برایش پیامک نیامده ولی اصرار دارد اسمش را توی لیست بنویسند. تا حالا یعنی ساعت ۱۰ دقیقاً ۲۵۹ نفر ثبت نام کرده‌اند. اسم هر کسی را می‌خوانند باید با کارت ملی و نشان دادن پیامک فراخوان داخل برود.

مردی ۷۲ ساله به نام عبدالله عسکری بر خلاف بسیاری از همسن و سال‌هایش تنها آمده. شناسنامه و کارت ملی را سفت در دستش چسبیده و این پا و آن پا می‌کند تا اسمش را صدا کنند. بر خلاف این که در پیامک اعلام شده ساعت ۱۰ بیایید بعد از نماز صبح اینجا آمده! می‌گوید: «از ترس این که واکسن تمام بشه نماز صبح را خواندم و اومدم. ۲۰-۳۰ نفر جلوتر از من آمده بودند. اینجا گفتن اسمتون رو بنویسین ولی باید سر ساعت خودتون واکسن بزنین. چند روز منتظر بودم. واکسن رو بزنم و خیالم راحت بشه

افراد بالای ۶۸ سال در مراکز واکسیناسیون تجمیعی بی‌آن‌که از سرایت‌پذیری بالای ویروس دلتا خبردار باشند کیپ تا کیپ هم جلوی در ورودی یا جدول‌های محوطه پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران منطقه ۱۰ نشسته‌اند. همین‌هایی که در صف‌های شلوغ و پرازدحام پیش از واکسیناسیون و تولید آنتی‌بادی علیه ویروس کرونا، احتمال ابتلایشان به سویه دلتا بالا می‌رود.

هرچه زمان به ظهر نزدیک می‌شود جمعیت کم و کمتر می‌شود. به گفته نگهبان جلوی در، تعداد کسانی که برایشان پیامک نیامده و به مرکز واکسیناسیون مراجعه می‌کردند نسبت به گذشته کمتر شده است.

وزارت بهداشت برای کاهش ازدحام در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، جدی‌تر از پیش برای ثبت‌ نام گروه‌های سنی فراخوان شده در سامانه SALAMAT.GOV.IR پیامک ارسال می‌کند که علاوه بر محل تزریق زمان مراجعه نیز در پیامک‌ها اعلام می‌شود؛ راهکاری که البته به این وضعیت نظم می‌دهد و معطلی‌ها را کم می‌کند. با این همه کفه کسانی که بدون ثبت‌ نام به مراکز مراجعه می‌کنند، سنگین‌تر است؛ به طوری که عدم رعایت همین افراد اجحاف در حق مردمی به شمار می‌آید که سعی می‌کنند مراعات کنند. مشاهدات میدانی ما نشان می‌دهد همان‌هایی هم که ثبت‌ نام می‌کنند برای شنیدن نامشان مجبور می‌شوند دور کارشناس بهداشت یا نگهبان ورودی سوله حلقه بزنند.

ساعت ۱۱ ظهر است و نگهبان ورودی سوله بلندگو را روشن می‌کند:«عزیزانی که براشون پیامک اومده تو نوبت باشن، تکرار می‌کنم اونهایی که براشون پیامک اومده، هر کسی براش پیامک نیومده پذیرش نمی‌کنیم. باید توی سایت ثبت‌ نام کنن و منتظر پیامک باشن.»

کدخبر: ۴۰۲۸۹۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirsarem

    میگه بدون پیامک نمی‌زنیم ، مادربزرگ من و ثبت نام کردیم ۷۵ سالشه یک ماه از ثبت نا مش گذشته . ۷۰ و هم زدن ۶۸ و زدن ۶۵ و زدن رسیدن به ۶۰ ، هنوز براش پیامک نیومده با زم منتظر بمونه؟ این چه نظمیه؟