کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۴۲۵۱
تاریخ خبر:

هفت نکته که باید درباره حمید معصومی‌نژاد بدانید

*** شماره یک | حمید معصومی‌نژاد خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در رم کار می‌کند. او دانشجوی پزشکی بوده و در جنگ ایران و عراق هم شرکت داشته. در سال ۶۸ قصد داشت برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کند ولی به علت مشکل ویزا به ایتالیا رفت.

*** شماره دو | حمید معصومی‌نژاد در مارس ۲۰۱۰ میلادی به اتهام «مأمور ارشد اطلاعاتی ایران» و «قاچاق اسلحه» توسط دولت ایتالیا بازداشت شد. پلیس ایتالیا هیچ مدرکی در این خصوص ارائه نکرد. معصومی‌نژاد دو ماه در سلول انفرادی در زندان رم بود و سه ماه نیز در حبس خانگی به سر برد.

*** شماره سه | در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۷ حمید معصومی‌نژاد که برای شرکت در مراسم تدفین یکی از بستگانش به ایران آمده بود، هنگام بازگشت به ایتالیا در فرودگاه میلان دوباره بازداشت و پس از دو ساعت آزاد شد

*** شماره چهار | در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ مقارن با ۱۸ ژوئن ۲۰۱۸، خبرگزاری رسمی ایتالیا انسا پس از هشت سال، از تبرئه خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از اتهامات واهی در این کشور خبر داد و اعلام کرد اتهامات وارده به وی واقعیت نداشته است.

*** شماره پنج | کتاب من مامور دو صفر هم نیستم که در ایران با عنوان «حمید معصومی‌نژاد؛ رم» منشر شد روایت زندگی این خبرنگار به قلم نویسنده‌ای ایتالیایی است. الساندرا مولاس در این کتاب آنچه در زندان و در سلول انفرادی بر معصومی‌نژاد گذشته و سال‌های دشوار و طولانی محاکمه او را روایت می‌کند. این کتاب در ایتالیا نیز برنده جایزه شده.

*** شماره شش | حمید معصومی‌نژاد تمام گزارش‌های خود را به تنهایی تهیه می‌کند و گزارشگر، فیلمبردار، صدابردار و تدوین‌گر گزارش‌های خود است

*** شماره هفت | بخش بسیاری از شهرت حمید معصومی‌نژاد به خاطر تنوع گزارش‌های خبری و به ویژه نحوه معرفی خود در پایان گزارش است که با کشیدن کلمه رم محل تهیه گزارش‌ها خاتمه پیدا می‌کند.

کدخبر: ۳۸۴۲۵۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر