کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۹۷۱۹
تاریخ خبر:

زلزله نسبتا شدید کهکیلویه و بویراحمد واقعا بخیر گذشت

ظهر امروز زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

با این‌حال سید امان الله جهانبین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت چند تیم از دهدشت و گچساران به مرکز زلزله اعزام شدتد و طبق بازدید صورت گرفته از مناطق شهری، تاکنون تنها ترک خوردگی ساختمان گزارش شده و تاکنون هیچ تلفاتی انسانی نداشته ایم.

تنها یک مورد شکستگی دست رخ داده است که اقدامات درمانی برای آن انجام شد.

منابع زلزله‌نگاری همچنین پس لرزه‌ای به قدرت ۲.۹ در مقیاس ریشتر ساعت ۱۳:۵۴ دقیقه امروز شهرستان گچساران را لرزاند.: این پس لرزه ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه امروز چهارم خرداد در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرهای دوگنبدان و باشت را لرزاند. مرکز این زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری دوگنبدان، ۳۶ کیلومتری چرام و در ۴۲ کیلومتری باشت، کهگیلویه وبویر احمد گزارش شده است.

این زمین لرزه در شهرستان گچساران، بهمئی، لنده، کهگیلویه، دنا، باشت و شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد احساس شد. مرکز لرزه‌نگاری کشور شدت این زمین لرزه را ۵.۲ درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. این زمین لرزه در ساعت۱۳ و ۴۱ دقیقه و ۲۷ ثانیه یکشنبه، چهارم خرداد ماه به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان در استان کهگیلویه و بویراحمد، ۴۱ کیلومتری سردشت خوزستان، و ۴۴ کیلومتری چرام کهگیلویه و بویراحمد رخ داد. این زلزله در بخشهایی از استانهای بوشهر، فارس و خوزستان احساس شد.

با گذشت بیش از دو ساعت پس از وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد مسئولان امدادی استان تایید کردند که بر اساس اعلام گزارش سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان در گچساران از ۳ به ۶ تن افزایش یافته که مصدومیت این افراد ناشی از فرار از زلزله رخ داده است.

کدخبر: ۳۲۹۷۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر