کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۱۹۳
تاریخ خبر:

کشف برادر دوقلوی تراکتوسازی در لیگ فوتبال بلاروس

یک تیم تحت عنوان تراکتور با لوگویی کاملا شبیه به نماینده ایران در لیگ بلاروس فعالیت می‌کند.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان مسابقات فوتبال در کشورهای مختلف را تعطیل کرده است، در کشور بلاروس اما رقابت ها طبق برنامه انجام می‌شود و این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته است. از این رو اخبار لیگ بلاروس در فضای مجازی بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از اخبار مربوط به کشف تیمی در این کشور با نام تراکتور است. تیمی که لوگوی آن نیز شباهت زیادی به تراکتور وطنی خودمان دارد و الان در لیگ دسته دوم بلاروس فعالیت می‌کند.

تیم تراکتور مینسک بلاروس در سال ۱۹۴۷ به عنوان یک بخش ورزشی برای کارگران ساختمانی و بعدا برای کارخانه‌های شخصی تاسیس شد. این باشگاه یک‌سال بعد از تاسیس عنوان قهرمانی لیگ بلاروس را به دست آورد و به فعالیت‌هایش ادامه داد. با فعل و انفعالات رخ داده در سال ۲۰۰۲ باشگاه تراکتور مینسک با باشگاه دیگری به نام ترودویه ادغام شدند و تحت نام ریپو مینسک به فعالیت‌های‌شان ادامه دادند اما ۱۳ سال بعد در سال ۲۰۱۵ مسئولان دو باشگاه به اختلاف خوردند تا تراکتور مینسک دوباره برگشت داده شود و فعالیتش را با همین نام در لیگ دسته دوم بلاروس آغاز کند.

نکته قابل توجه درباره تیم تراکتور بلاروس شبیه بودن لوگوی این تیم به تراکتور ایران است. آنها که مانند تیم تبریزی مالکیت خصوصی دارند با پیراهن‌های قرمز و سبز رنگ در رقابت ها حاضر می‌شوند و در لوگویشان نیز تصویر یک تراکتور دیده می‌شود.

کدخبر: ۳۱۷۱۹۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر