کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۲۳۰
تاریخ خبر:

تجزیه عراق ؛ سناریوی بعد از داعش

داستان عراق و داعش کم کم به پایان نزدیک شده است ؛ اگر سنگ اندازی نشود و از نیروهای مردمی علیه داعش استفاده شود ، به زودی نسخه داعش پیچیده می شود . از جهت دیگر هم بالاخره هدف اصلی این همه آشوب در رفتار کشورهای آمریکا و متحدانش بیشتر نمایان می شود ؛ یعنی تجزیه عراق.
طی روزهای گذشته طرح کنگره آمریکا برای به رسمیت شناختن کردها و اهل تسنن توسط امریکا کلید خورده است.
وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح کنگره آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن اهل سنت و کرد های عراق به عنوان کشورهای مجزا ، آن را ناقض حاکمیت و استقلال عراق دانست .
به گزارش شبکه خبر، وزارت امور خارجه عراق با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن طرح کنگره آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن اهل سنت و کرد های عراق به عنوان کشورهای مجزا ، آن را ناقض حاکمیت و استقلال عراق دانست .
عشایر عراقی نیز در بیانیه خود هشدار دادند : هدف از طرح کنگره آمریکا تجزیه عراق است .
کنگره آمریکا درصدد است مصوبه ای در خصوص عراق برای مستقل دانستن مناطق کردنشین و سنی نشین تصویب کند؛ اقدامی که به عنوان آغازی برای تجزیه علنی عراق تلقی می شود.
این طرح تجزیه طلبانه را که به بهانه کمک به گروههای عراقی طرح شده است ، نخستین بار خانم حنان الفتلاوی نماینده مجلس عراق فاش کرد .
وی با هشدار درباره پیامدهای این طرح از دولت عراق خواست در صورت تصویب آن در کنگره آمریکا ، سفارت خانه آمریکا را در بغداد تعطیل کند.
در پیش نویس بودجه سالانه دفاعی آمریکا درخواست به رسمیت شناختن دو کشور مجزای سنی و کرد مطرح شده است.

کدخبر: ۲۸۲۳۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر