کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۷۵۰۷
تاریخ خبر:

‌RZ ۴۵۰e؛ تازه وارد لوکس‌ساز ژاپنی

روزنامه هفت صبح | کمپانی لوکس‌ساز لکسوس از محصول جدید خود به‌نام RZ رونمایی کرد. شرکت لکسوس در ماه‌های اخیر با انتشار چند تصویر، از برنامه خود برای عرضه یک محصول جدید به‌نام RZ خبر داده بود. اکنون همتای لوکس تویوتا bZ4X با نام RZ 450e معرفی شده است.

لکسوس RZ 450e به دو پیشرانه به قدرت ۲۰۱ و ۱۰۸ اسب‌بخار روی محورهای جلو و عقب مجهز شده است که در مجموع، ۳۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق سامانه چهار‌چرخ محرک Direct4 به چرخ‌ها منتقل می‌کنند. خروجی پیشرانه این خودرو نسبت به تویوتا bZ4X و سوبارو سُلترا، به ترتیب ۹۳ و ۹۹ واحد افزایش در قدرت و گشتاور را نشان می‌دهد.

مشخصات فنی
همانند سوبارو سولترا در این خودرو هم سیستم تمام چرخ محرک را داریم و این یعنی دو پیشرانه برقی سوار بر دو محور تامین نیرو را انجام می‌دهند. اما پیشرانه جلو از سولترا قوی‌تر شده و در لکسوس RZ 450e دو پیشرانه برقی توان تولید نهایت قدرت ۳۰۸ اسب بخار را دارند. هنوز در مورد نهایت گشتاور اطلاعاتی منتشر نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود گشتاوری بالاتر از ۳۳۶ نیوتن‌متر (که در سولترا و bZ4X دیده می‌شد) داشته باشیم.

ظرفیت مجموعه باتری بدون تغییر و برابر با ۷۱٫۴ کیلووات ساعت باقیمانده است و شعاع حرکتی برابر با ۳۶۲ کیلومتر را برای لکسوس RZ 450e فراهم می‌کند. این عدد برای تویوتا bZ4X و سوبارو سولترا در بازه ۳۵۵ الی ۳۶۵ کیلومتر قرار می‌گیرد. طراحی لکسوس RZ 450e مستقل از محصول تویوتا بوده و هویتی منحصربه‌فرد دارد. در مقایسه با تویوتا bZ4X و البته سوبارو سولترا، قطعات پلاستیکی کمتری در بدنه لکسوس RZ 450e استفاده شده و فرم اتاق نیز متفاوت است.

مشخصات ظاهری
تزئین ستون‌ها و آینه‌‌های جانبی با رنگ مشکی، فرم متفاوت چراغ‌ها و رینگ‌ها به همراه باله عقب دوبخشی و البته نشان LEXUS که بالای نوار روشنایی عقب نصب شده، مهمترین ویژگی‌های بصری لکسوس RZ 450e است، که در دوقلوهای تویوتا و سوبارو قابل مشاهده نیست.

فضای داخلی
با ورود به فضای کابین لکسوس RZ 450e نیز با طرحی منحصر به این خودرو روبه‌رو هستیم. نمایشگر ۱۴ اینچی لمسی در مرکز داشبورد، قرارگیری دریچه‌های تهویه در بالای نمایشگر، قرارگیری دکمه استارت پیشرانه در سمت چپ دریچه‌ها، کاهش تعداد دکمه‌های روی کنسول میانی و البته فرمان با فرم خاص مشهور به Yoke، جزئیاتی است که حال و هوایی خاص برای کابین لکسوس RZ 450e به همراه آورده است.

امکانات رفاهی موجود در لکسوس RZ 450e به تریم انتخاب شده توسط مشتری بستگی دارد. البته وجود امکانات بیشتر می‌تواند به‌معنای افزایش وزن خودرو باشد که مطمئناً روی شعاع حرکتی تاثیرگذار خواهد بود، بدین‌معنا که شعاع حرکتی لکسوس RZ 450e با رینگ‌های ۱۸ اینچی درحدود ۳۶۰ کیلومتر تخمین زده می‌شود.

کدخبر: ۴۵۷۵۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر