کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۵۹۳۹
تاریخ خبر:

‌‌خرداد داغ با کاندیداتوری احمدی‌نژاد و تاجزاده

روزنامه هفت صبح | آن روز که الیاس حضرتی در توئیتر از احتمال کاندیداتوری سیدمصطفی تاجزاده خبر داده بود، گمان کردیم شوخی می‌کند، ولی بعدا وقتی تاجزاده در توئیتی نوشت دارد ماجرا را بررسی می‌کند، مسئله جدی‌تر شد و در نهایت دیروز او اعلام کرد که کاندیدای انتخابات است.

تاجزاده در منتهی‌الیه خط اصلاح‌طلبی و در مرز اپوزیسیون ایستاده است. سیاستمدار ۶۴ ساله اصلاح‌طلب، در مرز دو حزب شاخص اصلاح‌طلب پیش از سال ۱۳۸۸ یعنی سازمان مجاهدین انقلاب و جبهه مشارکت ایستاده است. با این حال بیش از هر چیز، خاطره سیاستمداران از او مربوط است به دوره سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ که او در آن دوران، معاون سیاسی وزارت کشور بود و مسئول برگزاری انتخابات مجلس ششم که در جریان آن با شورای نگهبان و شخص آیت‌الله جنتی مجادله داشت و البته نقش‌آفرینی‌اش در ماجرای کوی دانشگاه که اصولگرایان می‌گویند بنزینی روی آتش بوده و اصلاح‌طلبان می‌گویند اگر او نبود، معلوم نبود که چه بر سر دانشجویان می‌آمد.

تاجزاده یکی از نخستین کسانی بود که در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و مجموعا هفت سال را در زندان گذراند. همین زندان و البته آن مواضع سابق و نیز مواضع فعلی او که در توئیتر و اینستاگرام بازتاب قابل‌توجهی دارد باعث شده برخی از همین الان مطمئن باشند که تاجزاده ردصلاحیت خواهد شد.

و این درست سرنوشتی است که در آن‌سوی طیف، محمود احمدی‌نژاد دارد. رئیس‌جمهور سابق که رفته‌رفته از سال ۱۳۹۰، مغبوض اصولگرایان حامی‌اش شد، چراکه به عقیده آنان روبه‌روی نهادها و شخصیت‌های عالی نظام ازجمله رهبری ایستاد و حتی به توصیه ایشان مبنی‌بر عدم کاندیداتوری در انتخابات سال ۱۳۹۶ گوش نداد و در همان انتخابات هم بود که ردصلاحیت شد.

حالا او باز هم در قد و قامت یک کاندیدا ظاهر شده و البته همان لحن و کلمات عجیب و غریب را هم دارد و حتی به تازگی گفته که برخی از مسئولان جزیره خریده‌اند برای فرار اگر شرایط تغییر کرد. در این شرایط از همین حالا تا حوالی ۶ خرداد که اسامی نهایی کاندیداها اعلام شود (یعنی دقیقا تا یک ماه دیگر) این دو شخصیت این فرصت را خواهند داشت تا درست مثل این قاب از شهریور ۱۳۷۸ (و با حضور امیرمحبیان تحلیلگر رسانه‌ای نزدیک به اصولگرایان که میانه عکس نشسته)، در کنار هم در سیاست ایران دیده شوند.

به عنوان دو کاندیدای بالقوه انتخاباتی با بدنه رایی شاید مشابه که حضورشان می‌تواند به انتخابات، شکلی دیگر بدهد ولی خب تقریبا احتمال چنین مساله‌ای صفر درصد است. با این حال اردیبهشت و خرداد داغی در پیش است چون تاجزاده و احمدی‌نژاد، هر دو با هم کاندیدای انتخابات شدند. چیزی شبیه یک بارش شهابی نادر است. قدرش را بدانید.

کدخبر: ۳۸۵۹۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر