کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۷۹۶۷
تاریخ خبر:

‌۴۴‌سال پیش؛ وقتی عمر کرمعلی به دنیا بود!

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ششم آذر ۱۳۵۶٫ صفحات اول همچنان متشنج است‌. داستان تظاهرات سنگین علیه محمدرضا در واشنگتن هنوز در صفحات اول روزنامه‌ها ادامه دارد و این که نقاب پوشان در واشنگتن مسلح به سلاح سرد بودند. و همین طور گزارشی درباره ردپای براهنی و زهرایی در تظاهرات واشنگتن و اشرف دهقان عضو فراری سازمان چریک‌ها در تظاهرات تهران.

در ذیل همین تیتر در صفحه اول به ماجرای تظاهرات در تهران در خیابان آیزنهاور و کوی دانشگاه تهران پرداخته شد‌ه و تیتر عجیب روزنامه اطلاعات:‌ عکس مصدق روی پلاکاردهای سازمان چریک‌های فدایی خلق و سازمان مجاهدین خلق دیده می‌شد‌. در صفحه۱۶ و در ادامه این سلسله گزارش‌ها نام دانشجویان نقابداری که توسط پلیس آمریکا دستگیر شده‌اند درج شده است: ‌عباس بحران، ‌محمود کوچک‌، ‌علی مبارز‌، علی احمدی و چند نفر دیگر.

انجمن شهر دیروز جلسه داشته و نماینده‌های آن از فساد اداری گسترده در شهرداری گلایه کرده‌اند‌. آلبرت کوچویی و تیمسار نادرخانی‌، ‌خاقانی‌، شربیانی و علی فرهی از سخنرانان این جلسه بوده‌اند. تشییع جنازه دکتر اقبال انجام شده و در صف اول مراسم شهریار شفیق پسر اشرف از شوهر دومش (احمد شفیق مصری )دیده می‌شود که داماد اقبال بوده است. در صفحه ورزش نویسنده مطلب هنوز در حال زمزمه کردن لذت صعود به جام جهانی است و مطلبی در‌باره شاهکار علی پروین و فرار و سانتر زیبایش که به گل صعود ایران توسط جهانی منجر شد نوشته است.

صفحه‌۱۲ گفت‌و‌گویی کار شده با کیوان خسروانی طراح لباس مشهور و جوان و جنجالی آن دوران. خسروانی که آرشیتکت هم هست و در خیابان روزولت (مفتح ) با مشارکت کامران دیبا یک بوتیک تاسیس کرده با لحنی خاص در مورد عادات لباس پوشیدن ایرانی‌ها صحبت کرده است‌: حمام رفتن ایرانی‌ها تقریبا ۱۵‌روز یک بار است‌. برای آنکه رنگ لباسش آن قدر چرکتاب است که متوجه کثیفی‌اش نمی‌شود …در ایران برای بچه‌ها آن قدردیر به دیر لباس می‌خرند که شلوار به سر زانوی بچه می‌رسد…

ولی خب این جملات را هم در این مصاحبه دارد:‌ مردم ما آن‌قدر لباس سنتی خود را نپوشیده‌اند که اگر یک روز بپوشند احساس حضور در بالماسکه دارند! مثل دخترهای رقصنده گروه فرهنگ و هنر که در حالیکه لباس سنتی بلوچی دارند و می‌رقصند آرایش موهایشان مطابق با آخرین مدل فرانسه است‌! و این جمله: مرد و زنی شیک محسوب می‌شوند که از مد عقب باشند ….و این که زن هندی شیک‌پوش‌ترین زن دنیاست.

در خیابان عباس‌آباد همدان زن ۳۷ ساله‌ای شروع به بریدن گردن شوهرش در خواب می‌کند که شوهر با گلوی بریده از خواب می‌پرد و خودش را به بیمارستان می‌رساند. اسم این خانم خوشقدم خدا‌بنده‌لو بوده است‌. جالب این که قبل از این حادثه او سعی کرده بود با وصل کردن سیم برق به تشک شوهرش او را در خواب بکشد که با پریدن فیوز نمی‌تواند و تصمیم می‌گیرد از شیوه مطمئن‌تر بریدن گلو با کارد آشپزخانه استفاده کند‌! پلیس گفته علت اصلی این حرکت‌،‌ مخالفت شوهر خوشقدم ‌یعنی کرمعلی با معاشرت‌های او بوده است. کرمعلی شانس آورده که دامادشان در اتاق دیگر خوابیده بوده و از سرو صدای کرمعلی بخت برگشته به اتاق آنها می‌آید و جان او را نجات می‌دهد.

هفتم آذر ۱۳۵۶٫ صفحه اول خبر دندانگیری نیست. در صفحه ۳ گزارش مراسم اختتامیه جشنواره فیلم تهران درج شده که هیچ کدام از سه فیلم ایرانی کلاغ و گزارش و شطرنج باد جایزه‌ای نبردند. بز بالدار بهترین فیلم به فیلم آخرین موج ساخته پیتر ویر رسیده و بز بالدار بهترین کارگردانی به کریستف زانوسی برای فیلم استتار‌. جایزه‌ها را فرح دیبا داده است‌. بی بی سی گزارشی کار کرده درباره دستگیری برخی از عوامل تظاهرات تهران که به محمود اعتماد‌زاده (به آذین‌) اشاره شده است.

اطلاعات این گزارش رابازنشر داده است‌. گزارشی از برنامه تدارکاتی تیم ملی فوتبال برای حضور درآرژانتین منتشر شده و دورخیز برای بازی با تیم‌های ملی لهستان و مجارستان و رومانی و فرانسه و برزیل. در صفحه سینما تبلیغ فیلم زن من این گونه است؛‌ ‌یک اثر عشقی و سکسی برای دوستداران فیلم خوب در سینما چهار ستاره دیانا‌! در صفحه نمایشگاه‌ها حجت شکیبا، ‌حسین رسائل‌، ‌نصرت‌الله مسلمیان نمایشگاه نقاشی گذاشته‌اند و عباس عطار هم نمایشگاهی از عکس‌هایش برگزار کرده است‌. امشب شبکه دو فیلم توت‌فرنگی‌های وحشی از اینگمار برگمان را نمایش می‌دهد.

کدخبر: ۴۲۷۹۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر