کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۴۸۴۱
تاریخ خبر:

‌۱۰‌خودروی برتر در ۱۰‌بازار دنیا

روزنامه هفت صبح | آمارهای مختلف درباره برتری شرکت‌های خودروسازی یا گروه‌های چندملیتی همیشه بهترین دستاویز برای طرفداران برندهای مشهوری مثل تویوتا، فولکس یا فورد است. آنها می‌گویند با توجه به آمار فروش جهانی بیشتر، شهرت تویوتا یا فولکس بیشتر است. این در حالی است که همیشه اینطور نبوده و در بسیاری از کشورها محصولاتی از شورولت، هیوندای، هوندا یا حتی پژو دست‌بالا را دارند.

تویوتا در ۲۹ کشور، رنو- نیسان مشترکا در ۱۷ کشور، کیا- هیوندای در ۱۱ کشور و گروه فولکس‌واگن در ۹ کشور دست‌بالا را دارند. در ایران هم این پژوپارس است که توانسته با عبور از بیستمین سالگرد تولیدش، محبوبیت بالای خود را در بازار ایران به رخ بکشد. اینجا در گزارشی کوتاه سعی می‌کنیم سراغ ۱۰ خودروی برتر در ۱۰ بازار مختلف برویم که موفق شده‌اند با بیشترین فروش سالانه، جایگاه محبوب‌ترین خودرو را به خود اختصاص دهند.

* یک: تویوتا - گینه جدید پاپوا
شاید برایتان عجیب باشد چرا با این کشور دورافتاده گزارش را شروع کردیم، اما لازم است بدانید در گینه پاپوا تویوتا لندکروزر سری ۷۰ محبوب‌ترین خودروی بازار است و تا ۷۵ درصد محصولات ‌فروش‌رفته در این کشور، همگی از ساخته‌های تویوتا هستند.

* دو: ایسوزو- تایلند
اینجا سرزمین هایلوکس نیست، اما عمده نسخه‌های مونتاژی هایلوکس در تایلند سرهم می‌شوند. در کمال تعجب اما تایلندی‌ها رقیب مستقیم هایلوکس؛ یعنی ایسوزو دی- ماکس را در تعداد بالایی خریداری می‌کنند و این خودرو، اتومبیل شماره یک تایلند است.

* سه: لادا - قزاقستان
سدان روسی گرانتا از جمله خودروهایی است که به غیر از روسیه در بسیاری از بازارهای خارجی از جمله بازار آسیای میانه و قفقاز به فروش می‌رود و قزاقستانی‌ها هم گویا استقبال خوبی از این محصول به عمل آورده‌اند.

* چهار: تویوتا - یونان
یاریس هاچ‌بک خودرویی است که یونانی‌ها به شکل عجیبی آن را دوست دارند و در هر نسل به بهترین شکل از آن استقبال می‌کنند. یاریس که در نسل جدید بیش از هر زمان دیگری اسپورت و جوان‌پسند شده، خودروی شماره ۱ بازار یونان است.

* پنج: اشکودا- فنلاند
فنلاند در شمالی‌ترین نقطه اروپا قله محصولات اقتصادی و شهری است. اشکودا هم که بهترین استانداردهای این رده را در تولیداتش اعمال می‌کند. طبیعی است که فنلاندی‌ها به خوبی از ساخته‌های اشکودا استقبال به عمل آورند.

* شش: رنو- پرتغال
رنگ نارنجی به لکسوس ان‌ایکس نمی‌آید. واقعا باید این ادعا را بی‌کم‌وکاست پذیرفت. درواقع ان‌ایکس اصلا در این لباس انصافا قابل هضم نیست.

* هفت: چری- تونس
برخی از شرکت‌های اروپایی در دهه‌های اخیر تلاش بسیاری برای تولید خودرو در شمال آفریقا انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد این برنامه‌ها حاصلی جز شکست‌ دربر نداشته، چراکه خبرها از سیطره‌ چینی‌ها بر بازار این منطقه حکایت دارد. چری در بازار تونس با ایکس۲۲ بهترین مثال برای این ادعاست.

* هشت: فورد- آمریکا
نه‌تنها در آمریکا که در کانادا نیز وانت پیکاپ اف۱۵۰ بهترین عملکرد را به ثبت رسانده است. چیزی که در دو دهه اخیر به روال معمول بازار خودروی آمریکای شمالی تبدیل شده و درآمد هنگفتی را عاید شرکت فورد کرده است.

* ۹: نیسان- مکزیک
با اینکه تعداد زیادی از خودروسازان آمریکایی، اروپایی و آسیایی در مکزیک کارخانه دارند، موفقیت نیسان در کسب رتبه نخست بازار حکایت از کیفیت بالای سری سنترا در این کشور دارد. سنترا البته در چین هم عملکرد بسیار خوبی از خود به‌جا گذاشته است.

* ۱۰: شورولت- پاراگوئه
اونیکس یکی از تولیدات استراتژیک شورولت در بازارهای خارجی و مناطق کمتر توسعه‌یافته است؛ محصولی که در ابعاد و تریم‌های مختلفی تولید شده و طراحی و کیفیتی ستودنی دارد.

کدخبر: ۳۵۴۸۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر