کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۶۳۱۹
تاریخ خبر:

‌گک‌ امکو ‌جدیدترین کراس‌اوور چینی اکتبر به بازار می‌آید

روزنامه هفت صبح | گروه خودروسازی پکن هیوندای فعالیت خود را از سال ۲۰۰۲ آغاز کرده و سهم هر یک از کمپانی‌های هیوندای و بایک در این ائتلاف برابر با ۵۰‌درصد است. حدود ۱۵ هزار نیرو برای این مجموعه فعالیت می‌کنند و دفتر مرکزی آن نیز در پکن قرار دارد. توسان یکی از محصولات باسابقه در خط تولید هیوندای است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و به‌دنبال آن نسل دوم در سال ۲۰۱۰ و نسل سوم در سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

توسان ۲۰۱۹ خودرویی است که ویژگی‌های خود را به‌عنوان یک کراس‌اوور چابک به نمایش گذاشته است. اما در نمایشگاه خودروی چنگدو (چین) یک فیس‌لیفت جدید از توسان معرفی شد که براساس اطلاعات ارائه شده؛ این نمونه فقط ویژه بازار چین و توسط پکن هیوندای تولید خواهد شد. گک برای سری جدید محصولات خود، یعنی EMKOO، از سبک طراحی موسوم به «Hi-tech Industrial Aesthetics» استفاده کرده است.

طراحی ظاهری EMKOO
با نگاهی به ظاهر کلی خودرو و به‌خصوص نمای کناری آن و خطوط دوگانه موازی روی درها و آرک گلگیرها، به وضوح طراحی نسل جدید هیوندای توسان برای‌مان تداعی می‌شود. نمای جلوی امکو با گریل ماتریکسی و دی‌لایت‌های دندان ببری بی‌شباهت به محصولات پژو نیست و در بخش عقب هم چراغ‌ها و سپر از طرحی شارپ، اسپرت و زیبا برخوردارند و تا حدودی مشابه خودروهای کانسپت جلوه می‌کنند. از نکات جالب توجه در بدنه EMKOO هم می‌توان به دستگیره‌های در مخفی‌شونده و رینگ‌های آیرودینامیک خودرو اشاره کرد.

طراحی داخلی گک امکو
در بخش داخلی هم درست مانند ظاهر بیرونی خودرو شاهد طراحی زیبا و به نسبت سنت‌شکن هستیم که چندان مشابه سایر خودروها جلوه نمی‌کند. خوشبختانه امکو دچار اپیدمی مانیتور و کلاستر به‌هم پیوسته نشده است و صفحه نمایش بزرگ آن در مرکز داشبورد خودنمایی می‌کند.

تریم داخلی مشکی و استفاده از فیچرهای متال و نورپردازی آبی یخی بر جذابیت کابین افزوده است. دریچه‌های تهویه مطبوع به‌صورت یک تیوب متال تعبیه شده‌اند و حالتی کاملاً متفاوت از دیگر خودروها دارند و حس و حالی کلاسیک و آینده‌نگرانه را توأمان القا می‌کنند. به عنوان نکات جالب توجه در کابین می‌توان به استفاده از اسپیکرهای یاماها در جای‌جای کابین خودرو مانند پشت سری صندلی‌های جلو اشاره کرد که کابین را تبدیل به یک سالن کنسرت کوچک می‌کنند. همچنین استفاده از سیستم کمک راننده متشکل از ۱۲ دوربین اچ‌دی، ۳ لیدار، ۶ رادار موج میلی‌متری، ۱۲ رادار اولتراسونیک هم از دیگر ویژگی‌های جذاب امکو به‌شمار می‌آیند.

مشخصات فنی گک امکو
گک امکو از سیستم هیبرید موسوم به «Mega Wave Hybrid System» سود می‌برد. در این سیستم ما شاهد استفاده از یک پیشرانه ۲ لیتری اتکینسون و قابلیت تمام الکتریکی محدود شده هستیم. این سیستم هیبرید توسط تویوتا توسعه داده شده و در محصولات جوینت ونچر تویوتا-گک هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف سوخت این کراس‌اوور تنها ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است. همچنین برای این خودرو دو پیشرانه ۱.۵ و ۲ لیتری توربو جی‌دی‌آی هم قابل انتخاب هستند و یک گیربکس E-CVT نیز وظیفه انتقال قدرت در تمامی مدل‌ها را بر‌عهده دارد. عرضه این خودرو در چین از اکتبر سال ۲۰۲۲ خواهد بود و از ابتدای سال ۲۰۲۳ نیز شاهد عرضه آن در بازارهای بین‌المللی خواهیم بود.

کدخبر: ۴۵۶۳۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر