کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۲۲۸۶
تاریخ خبر:

‌گزارش‌های برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ‌۱۹ مرداد ۱۳۵۷٫ صفحه اول روزنامه اطلاعات عکس آمفی تئاتر دانشگاه پهلوی شیراز است که در آتش سوخته است. صفحه ۳ نوشته شده که کرایه خانه در تهران کاهش یافته است‌. موج دوباره تظاهرات سیاسی به راه افتاده است. در اصفهان تظاهرکنندگان به هتل عباسی حمله کرده‌اند و از قرار کار به پرتاب کوکتل مولوتف هم کشیده است. در چند منطقه تهران هم تظاهرات علیه حکومت برگزار شده است.

به‌خصوص در مسجد امام حسین در میدان فوزیه و مسجد قبا در قلهک و بعد از مراسم افطار و سخنرانی‌های مذهبی تظاهرات شکل گرفته است. در شیراز هم طی تظاهرات سه شب گذشته ۲۵ نفر دستگیر شده‌اند. بیشتر تظاهرات پس از مراسم مهدیه این شهر رخ داده است. مدیر کاباره جزیره یعنی پرویز کاشانی در یکی از فرعی‌های یوسف‌آباد مورد حمله دو موتورسوار قرار گرفته و با قمه به شدت مجروح شده است و با کمک چند رهگذر در یکی از بیمارستان‌ها بستری شده است.

گزارشگر روزنامه رفته خانه قریب افشار شومن تلویزیونی و با او و همسر آمریکایی‌اش گفت و گو کرده‌. سینماها دوباره باز شده‌اند و صفحه ۲۲ مملو ازآگهی‌های فیلم‌هاست. از آثاری مثل این گروه خشن و برادرخورشید،‌ خواهر ماه تا جنگ ستاره‌ها و فیلمی از لاندو بوزانکا و فیلمی با نام خانم دکتر وارد می‌شود. در صفحه ۲۴ نوشته شده که بهمن فرمان‌آرا که تهیه کننده فیلم در امتداد شب بود حالا می‌خواهد فیلمی را تهیه کند با شرکت داریوش و گوگوش که آن روزها روابط ویژه‌ای با هم داشته‌اند.

اسم فیلم هم همیشه شب خواهد بود و به نوعی ادامه در امتداد شب و باز هم با کارگردانی پرویز صیاد. فیلم‌های مردان شجاع از رائول والش و آناستازیا ازآناتول لیتواک از تلویزیون پخش خواهند شد‌. در ادامه اختلاف میان خواننده‌ها و شرکت‌های تهیه و توزیع نوار کاست و بعد از پرونده داریوش و ویگن حالا نوبت به احضار مرجان رسیده است. برگزیده‌ای از نهج البلاغه در ۱۶ صفحه قطع کوچک ضمیمه امروز روزنامه اطلاعات است‌!

شنبه ۲۱ مرداد. صفحه اول به شکل کامل به تظاهرات و ناآرامی‌های اصفهان اختصاص دارد‌. با تیتر بلوای خونین و حکومت نظامی در اصفهان. در صفحه اول از حمله تظاهر کنندگان به بانک‌ها و سینماها و هتل شاه عباس ذکر شده است. دولت تلفات این درگیری‌ها را ۴ کشته و ۷۷ مجروح ذکر کرده است. فرودگاه اصفهان هم تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است‌. یک صفحه کامل از روزنامه‌، صفحه ۲۵ به انتشار گزارش تصویری حوادث اصفهان اختصاص دارد.

هفته دوازدهم جام تخت جمشید شروع شده و در مهم‌ترین بازی شهباز صدرنشین بلامنازع مسابقات مقابل قهرمان فصل قبل یعنی پاس با نتیجه دو بر یک شکست خورده است. یکی از گل‌ها روی اشتباه دروازه‌بان شهباز یعنی ناصر حجازی رقم خورده‌. حسین فرکی و کمال خلیلیان زننده گل‌های پاس بوده‌اند و غلامحسین مظلومی تک گل شهباز را زده است. در این بازی ابراهیم قاسمپور یک پنالتی هدر داده است.

این بازی در امجدیه و در روز پنجشنبه ۱۸ هزار نفر را به ورزشگاه کشانده است. روز جمعه هم بیست هزار نفر آمده‌اند تا پیروزی یک گله تاج را مقابل تراکتورسازی ببینند با تک گل پرویز مظلومی. دارایی هم در حالیکه حسین راغفر را درون دروازه داشت با تک گل حسین فداکار از سد هما عبور کرده است. فیلم‌های ساحل خوشگل‌ها و قاضی و دختر جوان هم به اکران عمومی اضافه شده‌اند‌. ابراهیم گلستان در حال آماده سازی مقدمات فیلم جدیدش است که از قرار می‌خواهد با حضور بهروز وثوقی آن را بسازد.

فرهنگسرای نیاوران جشنواره‌ای از فیلم‌های روشنفکرانه تاریخ سینما را تدارک دیده. فیلم‌هایی از پازولینی، برسون‌، درایر‌، تاتی، ‌کازان‌،‌ ملویل و مل بروکس هستند. نوشته شده برخی فیلم‌ها به زبان فارسی و بقیه حتما از زیرنویس انگلیسی یا فرانسه سود می‌برند. فرهنگسرای نیاوران جشنواره پانتومیم را هم شروع کرده و ۵ مدرس از آمریکا و شوروی و یونان و …درآن حضور دارند. شاملو که در لندن به سر می‌برد اعلام کرده که نشریه ایرانشهر را منتشر خواهد کرد.

کدخبر: ۴۷۲۲۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر