کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۸۱۴۷
تاریخ خبر:

‌گزارش‌های برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۲۶تیرماه ۱۳۵۷٫ عکس اول صفحه مربوط به صف زوج‌های جوانی هستند که می‌خواهند در نیمه شعبان ازدواج کنند و حالا در راه آزمایشات مربوط به ازدواج هستند. به گفته گزارشگر اطلاعات محضرها و شیرینی‌فروشی‌ها و تالارها هم درگیر ازدحام متقاضیان ازدواج در نیمه شعبان هستند. ۱۰۸ سالن سینمای تهران اعتصاب کردند در اعتراض به گران نشدن نرخ بلیت. به گفته گزارشگر اطلاعات ۳۱۵ سینما هم در شهرستان‌ها هستند که آنها هم به زودی به اعتصاب خواهند پیوست‌.

یک آمریکایی می‌خواهد فردا صبح از قله دماوند با کایت به سمت سواحل مازندران پرواز کند. تلاش اول او در سال ۱۳۵۴ شکست خورده است. میزگرد بحران در سینمای‌ایران برگزار شده و همه از ادامه حیات سینمای ایران ابراز ناامیدی کرده‌اند. محمد متوسلانی پرسیده است‌:‌ چه کسی مسئول نابودی سینمای ایران است؟

‌این میزگرد بماند یادگار برای کسانی که از سینمای قبل از انقلاب ایران یک صنعت قدرتمند و مستقل ترسیم کرده بودند‌! فردین، ایرج قادری‌، ‌ژورک و مهین بهرامی از دیگر شرکت کنندگان این میزگرد هستند. پارک جنگلی نور از دیروز برای مسافران افتتاح و تجهیز شده است. امشب فیلم تو و من ساخته فریتس لانگ از تلویزیون ایران پخش می‌شود.

۲۷ تیرماه ۱۳۵۷٫ داریوش وجدانی که در سال ۵۶ به خاطر پرونده گروگانگیری و کشتن پسر ۹ ساله یک تاجر دستگیر شده بود، اعدام شد. نوشته شده که امیرعباس هویدا وزیر دربار و نخست وزیر سابق برای تعطیلات دو هفته رفته‌اند یونان و عباس خلعتبری وزیر امور خارجه و خانواده‌اش نیز همراه هویدا هستند. هوشنگ انصاری رئیس شرکت نفت نیز با خانواده برای تعطیلات رفته‌اند فلوریدا در جنوب آمریکا.

هژبر یزدانی به خاطر تصرف عدوانی میلیون‌ها متر زمین در اراضی ورامین به زودی محاکمه می‌شود. طایفه پازوکی از شاکیان اصلی این پرونده هستند. نمایش ماهی سیاه کوچولو در تالار چهارسو متوقف شده بود که منصور خلج کارگردان آن اعلام کرد به خاطر اعتراض گروهی از تماشاگران این نمایش با اصلاحاتی دوباره روی سن خواهد رفت. در ادامه میزگرد مشکلات سینما باربد طاهری گفته چرا باید به فیلم کاروان‌ها ۵۰ میلیون تومان کمک شود و یا به فیلم صحرای تاتارها ۱۲ میلیون؟‌

هردو فیلم از محصولات مشترک ایران با کمپانی‌های خارجی هستند. فریدون ژورک هم گفته فیلم‌هایی مثل دایره مینا و گزارش و سفرسنگ اگر ۱۰سال پیش اکران می‌شدند شکست تجاری سنگینی می‌خوردند اما حالا از فروش‌های خوبی برخوردارند و این به معنی بالارفتن سطح دانش تماشاگران سینماست. پلیس هم ویگن را از اتهامات تبرئه کرده و او آزاد شده است.

۲۸ تیرماه ۱۳۵۷٫ یک هواپیمای شکاری روسی دو هلیکوپتر ایرانی را که بر اثر بد بودن هوا وارد مرزهای شوروی شده بودند مورد هدف قرار می‌دهد که بر اثر سقوط یک هلیکوپتر شینوک هشت خدمه پرواز کشته می‌شوند‌. خریداران خانه‌های شهرک واوان هم رفته‌اند به دفتر نخست وزیری و به عدم انجام تعهدات از سوی پیمانکار اعتراض کرده‌اند.

نصب پل حافظ و نادری از فردا آغاز می‌شود. سینماها اعتصابشان را پایان داده‌اند و فیلم‌های متعددی اکران شده‌اند. در سومین بخش از میزگرد سینما باز هم از بحران سینما گفته شده است‌. عدنان خاشقچی سرمایه‌دار عربستانی (عموی مرحوم مغفور جمال خاشقچی‌) حراجی خیریه به نفع یتیمان لبنانی برگزار کرده است‌. در فرودگاه مهرآباد یک هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ با ترکیدن لاستیکش روبه رو شده که در یک عملیات دلهره‌آور ختم به خیر شده است‌.

رولز رویس هم می‌خواهد در ایران یک کارخانه تولید موتورهواپیما تاسیس کند. فیلم نیاز جوانی به اکران سینماهای تهران اضافه شده است و برخورد نزدیک از نوع سوم و همین طور جنگ ستارگان همزمان و برای دومین بار اکران شده‌اند. از خانم ادویژفنک هم سومین فیلم همزمان به روی پرده آمد با نام شوفر کمر باریک !۱۳ کارگر اهل افغانستان که در یک مدرسه نوساز کار می‌کردند با یکدیگر وارد منازعه و زدوخورد شدند که به مرگ یک کارگر و زخمی شدن چهار تن دیگر انجامیده است. گرمای بی‌سابقه هوا در اهواز هم ۵ نفر را به کشتن داده است‌.

کدخبر: ۴۶۸۱۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر