کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۹۳۷۹
تاریخ خبر:

‌گزارش‌های برگزیده ‌همین روزها‌ در‌ ۴۴‌سال پیش

روزنامه هفت صبح، آرش خوشخو | ۹ خرداد ۱۳۵۷٫ محمدرضا که با فرح در مشهد است سخنرانی کرده و گفته خدشه به انقلاب شرایط را به شهریور بیست باز می‌گرداند. منظورش انقلاب سفید است البته. محمدرضا از کارخانه رضا بازدید کرده و در داخل یک پژو ۳۰۵ نشسته که قرار بوده به زودی در ایران‌ناسیونال مونتاژ شود. سینماداران تهران تهدید به اعتصاب کرده‌اند و گفته‌اند افزایش قیمت دو تومنی که موجب شد متوسط قیمت بلیت به شش تومان و برای سینماهای ممتاز به هشت تومان برسد کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.

آنها مثال آورده‌اند که فیلم باد و دریا در مجموع دویست هزار تومان برای دوبله و موارد تبلیغاتی و این طور چیزها هزینه داشته که روز اول فقط ۴۸۰۰ تومان فروش داشته و در بهترین حالت پس از دو هفته به ۶۰ هزار تومان می‌رسد که نصف این رقم سهم مالک فیلم و بیست درصد هم سهم شهرداری است. فیلم بوی گندم بالاخره به اکران عمومی رسیده است. حشمت مهاجرانی گفته برای اولین بازی مقابل هلند هیچ نقشه و تاکتیک بخصوصی نداریم اما مطمئنا دفاعی بازی نخواهیم کرد‌! در صفحه خاطره‌ها نوشته شده که ایرج میرزا‌،‌ ابوالحسن صبا و حسین تهرانی سه یار و دوست صمیمی هم بوده‌اند.

۱۰ خرداد ۱۳۵۷٫ تیتر مهم زدوخورد ۵ ساعته دانشجویان است که از قرار خیابان امیرآباد شمالی صحنه درگیری دانشجویان بوده است با ماموران امنیتی. ساعت ده شب ماجرا از خوابگاه دختران در کوی دانشگاه شروع می‌شود که شروع به سردادن شعارهای سیاسی می‌کنند. در ساعت سه صبح گاردی‌ها وارد عمل می‌شوند. کم کم پای دانشجویان پسر نیز به ماجرا کشیده می‌شود. در صفحه ۳ نوشته شده که بهمن فرمان‌آرا و محمد‌علی جعفری همزمان به خاطر مشکلات معده در بیمارستان‌های پاریس مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند.

نوشته شده که شجریان در مسابقات قرآن مسجد سپهسالار شرکت کرده و در جای دوم قرار گرفته. نویسنده اشاره کرده که شجریان ضد سیگار و الکل است و روحیه ورزشکاری دارد و کوهنورد است و در ضمن دستی هم در خوشنویسی و خطاطی دارد. در باب عالی استانبول به مناسبت حضور ثمین باغچه‌بان ضیافتی برگزار شده که بانی آن یاشارکمال نویسنده مشهور ترکیه بوده است. خبرهای اردوی ایران در آرژانتین همه حول بودن یا نبودن حسن روشن در ترکیب اصلی است و این نشان می‌دهد روشن از چه اهمیتی برای تیم ملی فوتبال برخوردار بوده است‌.

این در حالی است که از قرار حجازی و نظری و قشقایی هم دست به گریبان مصدومیت‌های خفیفی هستند. عشرتکده‌ای در خیابان خاقانی اصفهان کشف شده که درآن از زنان ویژه تهرانی به شکل پروازی استفاده می‌شده و هفته‌ای یک بار با هواپیما به خرج صاحبان عشرتکده به اصفهان می‌آمدند. پنجشنبه عصر می‌آمدند و جمعه عصر برمی‌گشتند! در خبر دیگری مربوط به اصفهان پس از غرق شدن ۵ نفر در زاینده رود طی هفته گذشته شنا در این رودخانه ممنوع اعلام شد.

فیلم‌های لوکوموتیوران‌،‌ وای سرافینا‌، راننده تاکسی‌، شبکه‌،‌ ریولوبو و قطار سریع‌السیر فون راین از فیلم‌های موجه و خوب روی پرده هستند. و در کنارشان مزخرفاتی مثل مربی عشوه‌گر‌،‌ باکره عشوه‌گر‌، ‌مادام بوواری ‌(ورسیون با شرکت خانم فنک ) بلوجین، ‌فردای یک عشق …در صفحه ۲۵ گزارشی مفصل کار شده از اهمیت پروژه تله کابین توچال که در دست اجراست و سرمایه گذار اصلی آن بهمن باتمانقلیچ ذکر شده است. در صفحه ۲۶ گزارش شده که یک بوتیک‌دار تهرانی که خودش را وایزمن گاد!

معرفی کرده از نادیا رقاصه معروف کاباره‌های تهران شکایت کرده است. نادیا که اسم اصلی‌اش طوبا پارسا‌نسب بوده‌، پس از جداشدن از همسرش در حالیکه دو فرزند هم داشته با این آقای بوتیک‌دار وارد رابطه شده و بیش از ۵۰ هزار تومان خرج روی دست ایشان گذاشته و حالا چک‌هایی را از او در دست دارد که تهدید کرده آنها را به اجرا خواهد گذاشت مگر این که مطابق آنها به او پول بدهد. خانم نادیا همین یک‌ماه قبل چهره اصلی ضیافت ملی‌پوشان قبل از سفر به آرژانتین بوده.

بوتیک‌دار بخت برگشته (؟‌) ساکن خیابان نواب است‌. در روستای ممکان ارومیه هم فردی به اسم اسماعیل کچل آلو دو مرد و یک زن از اقوام همسرش را به قتل رسانده و در کشتن مادر زنش موفقیتی به دست نمی‌آورد و فرار می‌کند وحالا پلیس به دنبال اوست. اسماعیل دارای زن و فرزند در شهر ماکو بوده اما به خواستگاری شادیه دختری از روستای ممکان می‌رود و بعد از عقد او را دوباره به ماکو می‌برد. بعد از بدرفتاری‌های اسماعیل، ‌شادیه به منزل پدری‌اش برمی‌گردد و اسماعیل هم به دنبال او در نهایت در مجلسی که برای آشتی‌کنان برپا شده بود، خانواده عروس را به گلوله می‌بندد و فرار می‌کند.

کدخبر: ۴۵۹۳۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر