کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۳۲۷۴
تاریخ خبر:

‌گردگیری پردامنه در فضای مجازی میان گروه‌های اصولگرا

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | یک: ماجرای قالیباف، طیف‌هایی از اصولگرایان را برانگیخته است. آن‌ها ابتدا معتقدند که افشاگران این ماجرا، از سوی برخی نهادها مامور بودند چنین کاری بکنند و طبق یک پروژه برای تخریب رئیس مجلس این کار را کردند. حالا یکی دو روزی است که به تبع شب‌های قدر و ایام شهادت حضرت علی(ع) که به دست ابن‌ملجم، یکی از اعضای گروه تکفیری و تروریستی خوارج در آن دوره، صورت گرفت؛ تلاش می‌کنند که بگویند عدالتخواهانی که پشت ماجرا بودند و هستند مثل خوارج هستند.

دو: مثلا محسن مهدیان، مدیر روزنامه همشهری در مطلبی نوشته: «این روزها نتیجه شدت و عمق جنگ‌های شناختی، توسعه خوارج زمانه است. فکر می‌کنید مهمترین تفاوت جنگ‌های شناختی با جنگ‌های اعتقادی و فرهنگی و جنگ سخت چیست؟ در دیگر جنگ‌ها فرد یا حذف می‌شود (ثمره جنگ سخت) و یا از جبهه حق به جبهه دشمن اضافه می‌شود (ثمره جنگ اعتقادی و فرهنگی) اما در جنگ شناختی (جنگ رسانه‌ای و تحریف) فرد ظاهرا در جبهه حق است و شعار‌های انقلابی و عدالتخواهانه می‌دهد و اما آگاهانه و ناآگاهانه عامل بی‌مزد و مواجب نقشه آمران خدعه و مکر می‌شود.»

سه: دیروز دعوای این دو گروه در توئیتر بالا گرفت. مهدی فضائلی که یک فعال رسانه‌ای رده بالای اصولگرایان است در اکانت شخصی خود نوشت:«از اشتراکات خوارج امروز با خوارج دوران حضرت علی(ع) که بگذریم، خوارج زمان امام علی، حافظ و قاری قرآن بودند اما بعید می‌دانم برخی خوارج زمان ما روخوانی صحیح قرآن را هم بلد باشند!»

چهار: و وحید اشتری، همان افشاگر ماجرا در جواب به این توئیت نوشت:«الان ابوذرهای زمان مشغول خرید پستونک برای نوه‌ها از ترکیه‌اند، مالک اشتر برای مداوا به انگلیس می‌رود، طفلان مسلم با پول جیب ملت در آمریکا درس می‌خوانند، بلال حبشی هم با چفیه حقوق نجومی می‌گیرد. خب همه تفاوت کرده‌اند برادر. ما خوارج هم حافظ و قاری قرآن نباشیم به‌جایی برنمی‌خورد.»

پنج: جنگی که اول بر سر مسایل سیاسی و اقتصادی بود حالا به مرحله دینی رسیده و البته تصور حاکمیت یکپارچه اصولگرایان را از بین برده است. ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه از این حیث، مهم‌تر از اصل سفر بود. از این نظر که آغازی بود برای مجادله اصولگرایانی که حالا در دو سر طیف مجلس و دولت و حتی بر سر یک مثلث مجلس و دولت و خارج از حاکمیت نشسته‌اند؛ آن هم در شرایطی که پای اصلاح‌طلبی در کار نیست. فعلا دعوا بر سر تفاوت قرائت از قرآن نیست. فعلا دعوا این است که اصلا چه کسی می‌تواند قرآن را قرائت کند.

کدخبر: ۴۵۳۲۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر