کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۸۲۰۵
تاریخ خبر:

‌کلاهبرداری ۷۰۰‌میلیونی ‌با عنوان برج‌ساز

سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی کلاهبردار که با معرفی خود به عنوان برج‌ساز اقدام به کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون تومانی کرده بود خبر داد. خواستگار فریبکار به بهانه خرید خانه برای دختر جوان سناریوی یک کلاهبرداری را به اجرا گذاشت و دختر جوان برای خرید خانه دست به سرقت از خانواده‌اش زد.

*** کلاهبرداری خواستگار
سرهنگ کارآگاه مسعود برجی، سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت گفت‌: ۱۸اسفندماه سال گذشته، خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه ۴ تهران شکایتی را مبنی بر این‌که از او به بهانه ازدواج کلاهبرداری شده است ارائه کرد و پرونده برای رسیدگی تخصصی به دستور دادیار شعبه اول آن دادسرا به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد.

خانم شاکی برای تحقیقات تکمیلی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی دعوت شد و در پاره‌ای توضیحات به افسر پرونده اظهار می‌دارد: مدتی قبل از طریق فضای مجازی با پسری به نام شاهین آشنا شدم که خود را مهندس عمران و صاحب شرکت انبوه‌سازی معرفی کرد و با ابراز علاقه‌ای که به من داشت پس از چندین قرار ملاقات موضوع ازدواج را مطرح کرد. او گفت یک پروژه ساخت مجتمع تجاری در سعادت‌آباد دارم که پس از اتمام آن ازدواج می‌کنیم و برای زندگی به آلمان می رویم .

شاکی در ادامه گفت: شاهین با خودرو‌های گران قیمت به ملاقات من می‌آمد و یک‌بار هم مرا به سر پروژه مورد ادعا در سعادت‌آباد برد و پس از مدتی گفت می‌تواند یکی از واحد‌های تجاری همان مجتمع را با روابطی که با شرکایش دارد به نصف قیمت برایم خریداری کند.

من نیز فریب او را خوردم و مخفیانه طلاهای خودم، مادرم، خواهرم و مقداری دلار که متعلق به پدرم بود را از منزل خارج و با فروش آنها مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان تهیه و به شاهین دادم اما پس از مدتی ناپدید شده و جواب تلفن‌هایم را نمی‌دهد.

*** دستگیری برج‌ساز قلابی
سرهنگ برجی، سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت درباره اقدامات پلیسی در این پرونده افزود‌: اقدامات پلیسی جهت بررسی صحت و سقم اظهارات شاکیه صورت گرفت و برای کارآگاهان محرز شد شاهین که نام واقعی او خسرو است مدتی به عنوان نصاب دوربین‌های مداربسته در پروژه ساختمانی سعادت‌آباد مشغول کار بوده و اوایل اسفند ماه به ناگهان ترک کار کرده است.

این مقام انتظامی بیان داشت‌: کارآگاهان در ادامه پی‌جویی‌ها موفق به کشف سرنخ‌هایی از محل سکونت خسرو می‌شوند که نتیجه تحقیقات طی گزارشی به نظر مقام قضایی رسیده و منجر به صدور دستور دستگیری متهم می‌شود و در عملیاتی متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می‌شود .

خسرو پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول بزه انتسابی اظهار داشت‌: با سوء نیت و اجرای نقشه کلاهبرداری به دختر جوان نزدیک شدم و با نقشه فریبکارانه مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از وی دریافت کردم و برای خوش‌گذرانی و خرید خودرو و موتورسیکلت استفاده کردم.

او همچنین اعتراف کرد: به دلیل این که بر سر پروژه به عنوان نصاب دوربین مداربسته کار می‌کردم، یک بار هم دختر جوان را سر کار بردم و چون من را می‌شناختند کسی شک نکرد و به دروغ خودم را برج‌ساز جا زدم. سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت‌: با اعتراف صریح خسرو به جرم کلاهبرداری پرونده تکمیل به دادسرای ناحیه ۴ تهران ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی مقام قضایی روانه زندان شد .

کدخبر: ۳۴۸۲۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر