کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۱۳۰۹
تاریخ خبر:

‌کراس‌اوورهای لوکس و خوش قد‌ و‌ قواره!

روزنامه هفت صبح | نمی‌توان محبوبیت شاسی‌‌بلندها را در دنیا نادیده گرفت ولی کراس‌اوورهای جمع‌و‌جور هم بازی خود را پیدا کرده‌اند و در ایران هم مردم تمایل زیادی دارند تا سراغ خودروهای کراس‌اوور بروند. این روزها کراس‌‌اوورها (Crossover)، چه در بین خانواده‌های در حال رشد جمعیت و چه در بین مجردها، محبوبیت خاصی دارند. به‌گونه‌ای که در اندازه‌های متوسط، جمع‌و‌جور و گاه فوق‌جمع‌و‌جور طراحی و عرضه می‌شوند. در این پرونده پنج خودروی کراس‌اوور لوکس بازار را بررسی کرده‌ایم.

کیا اسپورتیج- مدل ۲۰۱۸ / قیمت: دو میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان ‌
با دیدن اسپورتیج QL، آیا به یاد هواپیماهای جنگنده‌ می‌افتید؟ اما طراحان کیا اصرار دارند که بیفتید! چراکه طراحی نسل چهارم اسپورتیج، ترکیبی از خطوط تیز و شکسته به همراه سطوح صاف است؛ یعنی همان ویژگی‌هایی که در طراحی جنگنده‌ها نیز استفاده می‌شود و شاید به همین دلیل است که سال ۲۰۱۶، جایزه معتبر طراحی Red Dot را به این خودرو داده‌اند. اسپورتیج QL در اواخر ۲۰۱۵ به بازار جهانی معرفی شد اما نخستین سری وارداتی آن، به‌عنوان مدل ۲۰۱۷ به ایران آمد.

کیا اسپورتیج ۲۰۱۷ از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه به عنوان برنده جایزه «انتخاب ایمنی بالا» برگزیده شده ‌است. از امکانات کیا اسپورتیج ۲۰۱۸ می‌توان به این موارد اشاره کرد: پیشرانه در نظر گرفته شده برای کیا اسپورتیج در دو نوع: موتور۴ سیلندر با حجم ۲.۴ لیتر و تنفس طبیعی و موتور۴ سیلندر با حجم ۲.۰ لیتری که به سیستم توربوشارژر مجهز شده است. کیسه هوا راننده و سرنشین (مجموعا ۶ کیسه هوا)، سیستم صوتی حرفه‌ای JBL با تکنولوژی Clari-Fi، هشدار خروج از پارک به‌صورت دنده‌عقب، سانروف پانوراما از جمله مواردی است که باید به آن اشاره کرد.

هیوندای سانتافه- مدل ۲۰۱۸ / قیمت: دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان ‌
هیوندای سانتافه بی‌شک جزو موفق‌ترین خودروهای وارداتی از نظر فروش است. هیوندای سانتافه در سگمنت خودروهای کراس‌اوور قرار می‌گیرد. نسل سوم سانتافه نیز مانند دیگر محصولات هیوندای از سبک طراحی معروف به مجسمه سیال سود می‌برد، در نمای جلو اولین مسئله‌ای که جلب توجه می‌کند جلو پنجره ۶ ضلعی معروف هیوندای است که پیش از این در سایر محصولات این کمپانی نیز دیده بودیم و به‌نوعی امضای طراحان هیوندای به‌شمار می‌رود. در کنار آن چراغ‌های زیبا و کشیده جلو که تا روی گلگیر امتداد یافته‌اند، قرار دارند که در خود مجموعه‌ای از لامپ‌های هالوژن، HID وLEDهای مخصوص روز را جای داده‌اند، ضمن اینکه چراغ‌های مه‌شکن نیز هماهنگ با چراغ‌های جلو شکل گرفته‌اند.

سپر از طرحی زیبا و کاملاً هماهنگ با پیکره خودرو برخوردار است که این مجموعه در کنار هم چهره‌ای زیبا و مدرن را به خودرو بخشیده‌اند، در نمای جانبی خط برجسته‌ای که از چراغ‌های عقب شروع شده و تا روی گلگیر جلو امتداد یافته‌ است به همراه شیب ملایم سقف در انتهای اتومبیل طرحی زیبا و فرمی دینامیک به خودرو داده‌اند. البته رینگ‌های ۱۸ اینچی سانتافه نیز به زیبایی این قسمت افزوده‌است. هیوندای سانتافه ۲۰۱۸، استاندارد‌ترین کراس‌اوور در جاده‌های ایران محسوب می‌شود. خودرو سانتافه ۲۰۱۸ در واقع خودرویی است که از سال ۲۰۱۳ تا‌کنون در بازار ایران حضور دارد. این خودرو، به‌عنوان یک خودروی اتوماتیک با ۶ سرعت مختلف شناسایی می‌شود. سانتافه ۲۰۱۸ در زمره خودروهای شاسی‌بلند متوسط به‌شمار می‌آید که مورد‌پسند خانواده‌های جوان قرار گرفته است. شاید تنها چیزی که خریداران را از این خودرو براند، قیمت تقریبا بالای آن باشد.

‌تویوتا ‌ CHR- مدل ۲۰۱۸ / قیمت: دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان ‌
کراس‌اوور کامپکت و جوان‌پسند CH-R از تابستان ۹۶ تحویل مشتریانی ایرانی‌اش شد. طراحی ظاهری جذاب، مشخصات فنی بسیار معمولی و تا حدود مایوس‌کننده، در کنار قیمت زیاد باعث شد که این ژاپنی از همان ابتدا، کار سختی در پیش‌رو داشته باشد. در ایران C-HR با دو پیشرانه ۱٫۸ لیتری هیبریدی و ۱٫۲ لیتری توربو بنزینی و در چندین تیپ مختلف عرضه شده که نسخه هیبریدی آن دارای سیستم محرکه دیفرانسیل جلوست اما نسخه توربو بنزینی آن‌را هم می‌توان به‌صورت دیفرانسیل جلو و هم به‌صورت تمام چرخ محرک سفارش داد.

این ژاپنی با اینکه رقیب هیبریدی در ایران ندارد، ولی همچنان باید با همکلاسانی مانند کپچر، جوک و میتسوبیشی ASX، رقابت کند. نسخه توربوشارژ C-HR در دو مدل تک‌دیفرانسیل (۲WD) و تمام چرخ محرک (AWD)، در کشورمان قابل خریداری است. همانند اکثر محصولات ایرتویا، CHR نیز با تنوع آپشن فراوانی در ایران فروخته شده و حتی ساده‌ترین امکانات مانند آینه تاشو برقی، کیلس و روکش چرم در تیپ‌های ارزان‌قیمت این وارداتی وجود ندارد! نسخه‌های فول این ژاپنی نیز مجهز به ۶ رادار هستند که عبارتند از: رادار تصادف جلو (با ترمز اضطراری و کروز هوشمند)، رادار تشخیص عابر، رادار تصادف عقب (RCTA)، رادار نقطه کور (BSM)، رادار تغییرلاین (LDW) و رادار تابلوخوان.

رنو مدل کولیوس- ۲۰۱۸ / قیمت: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ‌
نسل دوم رنو کولیوس هرچند همان پیشرانه نسل سابقش را در سینه دارد اما با این حال یکی از مهم‌ترین محصولات تولید شده پس از ادغام رنو-نیسان است. رنو در این مدل، زبان طراحی جدید و جذابش را با پلتفرم فنی پرفروش نیسان ایکس‌تریل ترکیب کرده است و ماحصل آن، خودرویی است که از سال ۲۰۱۷ همزمان با عرضه جهانی به کشورمان نیز وارد شده و بسیار بیشتر از نسل قبلش، مورد توجه ایرانی‌ها قرار گرفته است. حال باید دید که در شرایط فعلی، مشتریان تا چه حد تمایل‌شان را به خریدن این کراس‌اوور دو‌رگه فرانسوی-ژاپنی حفظ می‌کنند. شـما بـه کولئـوس خـود نزدیـک می‌شـوید و کولئـوس شـما را می‌شناسـد.

چراغ‌هـای «Daylight»روشـن شـده و قفـل درهـا و آیینه‌هــای جانبــی بــاز می‌شــوند. می‌خواهیــد ســاک‌هایتان را داخــل صنــدوق عقــب بگذاریــد؟ از کلیـد راه‌دور اسـتفاده کنیـد یـا پـای خـود را زیـر سـپر عقـب حرکـت دهید. در صنـدوق عقـب بـه‌صـورت اتوماتیک بـاز شـده و تنهـا در عـرض ۵ ثانیـه حجـم ۵۵۰ لیتـری صنـدوق عقــب در اختیارتــان گذاشــته می‌شــود. فضــای هارمونیــک عقــب مطابــق نیازهــای شــما تغییــر می‌کنــد. صندلی‌هــای عقــب بــه‌منظــور ایجــاد یــک فضــای وســیع، قابلیــت تــا شــدن دارنــد. کولئوس جدید برای زندگی ماجراجویانه طراحی شده است.

نیسان ایکس تریل- ۲۰۱۸ / قیمت: دو میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان ‌
نیسان ایکس‌تریل یک شاسی‌بلند سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال ۲۰۰۰ معرفی شد و در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. ایکس تریل در بازارهای جهانی با نام نیسان روگ هم شناخته می‌شود و نسل سوم آن هم در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. نخستین حضور ایکس‌تریل در ایران در سال ۲۰۱۶ بود که جهان نوین آریا به‌عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران، اقدام به وارد کردن آن نمود.

ایکس تریل در مدل ۲۰۱۸ مدتی پیش از وضع قانون منع واردات خودرو در ایران به فروش رسید و در حال حاضر در تعداد محدود در بازار موجود است. از نمای بیرون، خودروی شاسی‌بلند نیسان ایکس‌تریل یک ظاهر بسیار خوب دارد و کارشناسان آن را یک طراحی بی‌نظیر توصیف می‌کند، به این خاطر که زبان طراحی نسل جدید نیسان در این خودرو دیده شده و همچنین قسمت‌های کرومی رنگ اتومبیل همچون جلوپنجره جلو، نوار کرومی رنگ بر روی سپر جلو، حاشیه‌های کرومی رنگ پنجره‌های اطراف کابین، دستگیره‌های کرومی رنگ درب اتومبیل، باربند کرومی و…، یک طراحی بسیار خوب و جذاب را به نمایش گذاشته است.

کدخبر: ۴۴۱۳۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر